Dynamiczny rozwój rynku e-commerce w Polsce

Opublikowano: 26 lipca 2016. Kategoria: Wpisy Promowane.

Polacy coraz chętniej kupują przez Internet. Już prawie co drugi z nas robił kiedyś zakupy w sieci, a w perspektywie czasu liczba ta będzie się zwiększać. Jest to dobra wiadomość dla przedsiębiorców, którzy myślą o założeniu sklepu internetowego.

Motywacje odbiorców

W badaniach przeprowadzonych przez Gemius w kwietniu 2016 roku, 48 % Internautów  zadeklarowało, że robi zakupy online. Dlaczego prawie połowa Polaków wybiera akurat ten rodzaj konsumpcji? Klienci cenią sobie przede wszystkim dostępność e-sklepów przez całą dobę (84% ankietowanych), możliwość robienia zakupów bez wychodzenia z domu (79%) czy niższe ceny w wirtualnych witrynach niż w stacjonarnych punktach (75%). Motywacje odbiorców nieznacznie zmieniają się z roku na rok, jednak jedno jest pewne – przyszłość handlu jest w sieci. Dlatego przedsiębiorcy powinni wyjść naprzeciw oczekiwaniom konsumentów i zgodnie z zasadami ekonomii, otworzyć sklep internetowy.

Produkty w sklepie internetowym

4Zgodnie z przesłankami ekonomicznymi decyzja o otworzeniu e-sklepu nie powinna być trudna. Gorzej może być z doborem asortymentu do wirtualnej witryny. Przedsiębiorcy zazwyczaj idą którymś z dwóch tropów: sprzedają popularne produkty lub wchodzą w niszę. W sieci najlepiej handluje się odzieżą, akcesoriami i dodatkami. Sprzedaż filmów, płyt czy książek również kwitnie w Internecie. Trzecią grupą produktów najchętniej kupowanych przez konsumentów są telefony, smartfony, tablety czy akcesoria GSM. Wielu przedsiębiorcom wydaje się, że otworzenie sklepu internetowego z popularnym asortymentem jest receptą na sukces. Wysokie zapotrzebowanie na dane towary może generować duże zyski. Jednak zazwyczaj na takich rynkach jest duża konkurencja. Dlatego niektórzy właściciele e-sklepów decydują się na sprzedaż produktów niepopularnych, unikalnych i trudno dostępnych. Wyspecjalizowana oferta trafi do mniejszej grupy docelowej, jednak może przynieść regularne zyski bez przebijania się przez oferty podobnych firm.

Model działania e-sklepu

Aby dobrze wykorzystać potencjał rynku, przedsiębiorca powinien również wybrać odpowiednie oprogramowanie dla swojego sklepu internetowego. Na rynku jest wiele możliwości i modeli działania e-biznesu. Jednak osoba, która dopiero zaczyna swoją przygodę z e-commerce, często nie ma odpowiedniego kapitału finansowego i umiejętności programistycznych. Dlatego rozwiązania dedykowane oraz darmowe platformy są mało przyjaznymi możliwościami dla początkujących. Najsensowniej jest otworzyć sklep internetowy w modelu SaaS czyli wykupić usługi na platformie z abonamentem.

W kolejnych artykułach poznasz zalety działania na gotowym sklepie internetowym oraz instrukcję, jak krok po kroku założyć e-biznes. Jeżeli chcesz już dzisiaj dowiedzieć się więcej o oprogramowaniu na abonament, wejdź na https://sky-shop.pl/ .

Wpisy PromowaneDynamiczny rozwój rynku e-commerce w Polsce

Podziel się!

O autorze

Wpisy Promowane

Na e-biznes.pl nie znajdziesz agresywnych form reklamowych – staramy się dostarczać Czytelnikom przede wszystkim ciekawą treść w czytelnej formie. Dlatego też proponujemy promocję Waszej firmy w formie informacji. Wpisy promowane znajdują się w lewej części strony – w bardzo rozpoznawalnym miejscu. Obok wpisu może pojawić się również logo Twojej firmy. Szczegóły znajdują w dziale Oferta.