Polacy coraz chętniej kupują przez Internet. Już prawie co drugi z nas robił kiedyś zakupy w sieci, a w perspektywie czasu liczba ta będzie się zwiększać. Jest to dobra wiadomość dla przedsiębiorców, którzy myślą o założeniu sklepu internetowego.
Motywacje odbiorców
W badaniach przeprowadzonych przez Gemius w kwietniu 2016 roku, 48 % Internautów zadeklarowało, że robi zakupy online. Dlaczego prawie połowa Polaków wybiera akurat ten rodzaj konsumpcji? Klienci cenią sobie przede wszystkim dostępność e-sklepów przez całą dobę (84% ankietowanych), możliwość robienia zakupów bez wychodzenia z domu (79%) czy niższe ceny w wirtualnych witrynach niż w stacjonarnych punktach (75%). Motywacje odbiorców nieznacznie zmieniają się z roku na rok, jednak jedno jest pewne – przyszłość handlu jest w sieci. Dlatego przedsiębiorcy powinni wyjść naprzeciw oczekiwaniom konsumentów i zgodnie z zasadami ekonomii, otworzyć sklep internetowy.
Produkty w sklepie internetowym
Zgodnie z przesłankami ekonomicznymi decyzja o otworzeniu e-sklepu nie powinna być trudna. Gorzej może być z doborem asortymentu do wirtualnej witryny. Przedsiębiorcy zazwyczaj idą którymś z dwóch tropów: sprzedają popularne produkty lub wchodzą w niszę. W sieci najlepiej handluje się odzieżą, akcesoriami i dodatkami. Sprzedaż filmów, płyt czy książek również kwitnie w Internecie. Trzecią grupą produktów najchętniej kupowanych przez konsumentów są telefony, smartfony, tablety czy akcesoria GSM. Wielu przedsiębiorcom wydaje się, że otworzenie sklepu internetowego z popularnym asortymentem jest receptą na sukces. Wysokie zapotrzebowanie na dane towary może generować duże zyski. Jednak zazwyczaj na takich rynkach jest duża konkurencja. Dlatego niektórzy właściciele e-sklepów decydują się na sprzedaż produktów niepopularnych, unikalnych i trudno dostępnych. Wyspecjalizowana oferta trafi do mniejszej grupy docelowej, jednak może przynieść regularne zyski bez przebijania się przez oferty podobnych firm.
Model działania e-sklepu
Aby dobrze wykorzystać potencjał rynku, przedsiębiorca powinien również wybrać odpowiednie oprogramowanie dla swojego sklepu internetowego. Na rynku jest wiele możliwości i modeli działania e-biznesu. Jednak osoba, która dopiero zaczyna swoją przygodę z e-commerce, często nie ma odpowiedniego kapitału finansowego i umiejętności programistycznych. Dlatego rozwiązania dedykowane oraz darmowe platformy są mało przyjaznymi możliwościami dla początkujących. Najsensowniej jest otworzyć sklep internetowy w modelu SaaS czyli wykupić usługi na platformie z abonamentem.
W kolejnych artykułach poznasz zalety działania na gotowym sklepie internetowym oraz instrukcję, jak krok po kroku założyć e-biznes. Jeżeli chcesz już dzisiaj dowiedzieć się więcej o oprogramowaniu na abonament, wejdź na https://sky-shop.pl/ .
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.