Różnorodne obciążenia podatkowe w Polsce zachęcają Polaków do przeniesienia działalności za granicę. Popularne jest otwieranie firm chociażby u naszych zachodnich sąsiadów. Czy prowadzenie przedsiębiorstwa w Niemczech jest opłacalne? Jak skutecznie powołać firmę do życia? Na te pytania odpowiadamy w naszym artykule.
Niemiecka Gewerbe – jak to działa?
Działalność gospodarcza w Niemczech określana jest pojęciem „gewerbe”. To odpowiednik polskiej jednoosobowej działalności gospodarczej. Można ją prowadzić w każdej istniejącej branży, w tym w usługach, handlu, rzemiośle oraz przemyśle. Polacy w Niemczech najczęściej pracują w branży remontowo-budowlanej. Popularne są firmy zajmujące się kładzeniem płytek, hydrauliką, elektryką i wieloma innymi aspektami budowy domu oraz prac wykończeniowych. Częste jest też świadczenie usług fryzjerskich i kosmetycznych. Nadto wiele osób otwiera firmy sprzątające – czasem jednoosobowe, czasem zatrudniające pracowników. Najczęściej polskie firmy oferują konkurencyjne ceny w stosunku do firm niemieckich, dlatego ich usługi są bardzo pożądane.
Niepotrzebne stałe zameldowanie
Polakom niezwykle łatwo jest założyć działalność gospodarczą w Niemczech. Podobnie zresztą jak innym obywatelom Unii Europejskiej. Nie ma potrzeby nawet osiadania stałego zameldowania w tym kraju. Warto jednak pomyśleć o znalezieniu oficjalnego adresu lub stworzeniu siedziby przedsiębiorstwa. Jeżeli działalność ma charakter typowo zdalny można natomiast skorzystać z usług tak zwanego wirtualnego biura. Najczęściej obcokrajowcy decydują się na założenie w Niemczech gewerbe (https://www.ecpodatkowe.pl/gewerbe/), ale otwarta rzecz jasna jest dla nich również forma spółki.
Od czego zacząć?
Przygotowując się do założenia własnej działalności w Niemczech, należy skompletować potrzebne dokumenty. Konieczna jest w szczególności kserokopia dowodu osobistego albo paszportu. Poza tym każda działalność gospodarcza wymaga nieco innego katalogu dokumentów. Potrzebne może być zaświadczenie o niekaralności, koncesje, zezwolenia, udokumentowane uprawnienia do wykonywania danego zawodu albo też zaświadczenie o wpisie do izby rzemieślniczej albo specjalnego rejestru handlowego. Do prowadzenia gewerbe należy też przygotować się merytorycznie, a zatem ustalić jakie podatki trzeba będzie płacić, jakie ubezpieczenia posiadać. Najczęściej konieczne jest wybranie zaufanego biura księgowego.
Czy działalność w Niemczech się opłaca?
Wiele osób chwali sobie prowadzenie działalności gospodarczej w Niemczech. Forma gewerbe daje Polakom wiele możliwości, a przede wszystkim zarobki w euro. Z uwagi na różnice językowe i odmienne niż w Polsce przepisy, ta działalność może stanowić wyzwanie, ale z pomocą specjalistów wszystkie trudności są do pokonania.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.