Działania posprzedażowe istotne jak sama sprzedaż

Opublikowano: 4 października 2018. Kategoria: Wpis Promowany.

Badania wykazały, że tylko 5% niezadowolonych klientów składa reklamacje. Pozostała część nie wie, jak załatwić tę sprawę i do kogo się z nią zwrócić.

Spośród tych, którzy jednak to zrobili, tylko 50% jest usatysfakcjonowanych ze sposobu rozwiązania ich problemu. I – co ciekawe – przeważająca większość wyraża gotowość dalej korzystać z usług firmy.

Obsługa posprzedażowa to ostatni etap procesu sprzedaży, z punktu widzenia pozyskiwania stałych klientów – najważniejszy. Przeświadczenie nabywcy, że po zakupie sklep się nadal nim interesuje, a także może liczyć na wsparcie i pomoc pracowników, znacznie zwiększa szanse na kontynuowanie kontaktów. Poza tym to również perspektywa bezpłatnych rekomendacji i reklamy.

– Zadowolony z obsługi klient jest najlepszym ambasadorem firmy wśród znajomych, rodziny i użytkowników platform społecznościowych – uważa przedstawiciel sklepu Fibersky, prowadzącego na stronie e-swiatlo.pl sprzedaż oryginalnego oświetlenia światłowodowego, np. żyrandoli opartych na tej technologii, czy opraw sufitowych LED.

Każdy kupujący jest cenny, więc o każdego musisz odpowiednio zadbać. Zdobycie nowego klienta jest o wiele droższe niż utrzymanie już pozyskanego, dlatego tym bardziej powinieneś zatroszczyć się o to, aby obaj zostali odpowiednio potraktowani. Jeżeli nieprawidłowo poprowadzisz obsługę posprzedażową, to całość twoich starań związanych z pozyskaniem odbiorcy i nawiązaniem z nim stałych relacji może pójść na marne. Zadbaj przede wszystkim o sprawne działanie następujących elementów obsługi klienta:

PEŁNA INFORMACJA

– Kupujący lub usługobiorca powinien być rzetelnie poinformowany o wszystkich sprawach dotyczących transakcji – twierdzą przedstawiciele przedsiębiorstwa APM Morkom z Myślenic, którzy poprzez stronę m-technologia.pl dostarczają wysokiej jakości sprzęt pomiarowy i systemy sterowania CNC takich marek jak m.in. BOGEN, ATEK, Kitagawa, ADTECH, SZGH, czy ROEHM.

Powiedz nabywcy w jaki sposób dokonuje się zapłaty, jak przebiega i ile czasu trwa proces dostawy. Poinformuj go również okolicznościach zwrotu produktu oraz prawach, jakie mu w tym zakresie przysługują. Ważną rzeczą jest też temat gwarancji i jej warunków, a także możliwość odstąpienia od transakcji.

MONITOROWANIE STATUSU ZAMÓWIENIA

Kwestia monitorowania statusu zamówienia jest ogromnie ważna dla odbiorcy, szczególnie w firmach usługowych.

– Dostęp do bieżącej informacji od momentu wpłacenia pieniędzy, poprzez wszystkie etapy realizowania zamówienia, aż do chwili wysyłki, uwalnia klienta od stresu – uważa przedstawiciel sklepu z ekologicznymi kosmetykami i suplementami diety, w które zaopatrzyć się można na stronie zdrowie.rodziceprzyszlosci.pl – Krótkie informacje np. za pośrednictwem SMS lub poczty e-mail w zupełności wystarczą, by nabywca mógł się fizycznie i mentalnie przygotować na odbiór przesyłki.

SZYBKIE REAGOWANIE NA SKARGI

Jeżeli zaistnieje sytuacja, w której klient zgłasza się z jakimiś negatywnymi uwagami, staraj się niezwłocznie na nie reagować. Ważne jest takie skonstruowanie procedur wewnętrznych, by niezadowolony nabywca nie musiał wędrować między działami w celu załatwienia swojej sprawy. Jeżeli pracownik obsługi nie może pomóc „od ręki” powinien poinformować o terminie załatwienia reklamacji i zrobić wszystko, by nie został on przekroczony.

W dłuższym wymiarze czasu zaniedbania w zakresie obsługi posprzedażowej mogą skutkować spadkiem obrotów firmy.

– Zadowolony klient będzie chciał skorzystać z usług firmy jeszcze raz, ale nieusatysfakcjonowany i źle potraktowany może zainteresuje się ofertą konkurencji – ostrzega handlowiec z firmy Elmak, która na stronie makaronyelmak.pl przedstawia szeroki asortyment produkowanych przez siebie makaronów wiśnickich. Oprócz tego rozgłaszana przez niego negatywna opinia o firmie na pewno nie skłoni innych do skorzystania z jej usług.

Specjalista SEO/SEM z firmy netiseo.pl zajmującej się skutecznym pozycjonowaniem i promowaniem stron internetowych, podsumowuje: w gorączce działań związanych z pozyskiwaniem klientów nie zapominajmy o ważnym elemencie zdobywania ich lojalności – o obsłudze posprzedażowej, która może okazać się na dłuższą metę kwestią kluczową.

Wpisy PromowaneDziałania posprzedażowe istotne jak sama sprzedaż

Podziel się!

O autorze

Wpisy Promowane

Na e-biznes.pl nie znajdziesz agresywnych form reklamowych – staramy się dostarczać Czytelnikom przede wszystkim ciekawą treść w czytelnej formie. Dlatego też proponujemy promocję Waszej firmy w formie informacji. Wpisy promowane znajdują się w lewej części strony – w bardzo rozpoznawalnym miejscu. Obok wpisu może pojawić się również logo Twojej firmy. Szczegóły znajdują w dziale Oferta.