Przełom roku w polskim eCommerce jest dość burzliwy. Najpierw blokada sklepów IAI Shop przez Google z powodu „wyłudzania danych”, później drugie uderzenie Google, znacznie mocniejsze – wykluczenie z wyników wyszukiwania porównywarek cenowych. Czy Google nadużywa swojej pozycji?
Mamy dwie strony medalu – z jednej Google powinno dbać o jakość wyników w wyszukiwarce i o bezpieczeństwo użytkowników. Jeśli spojrzymy z tej strony to może się wydawać, że Google być może czasami słusznie wychodzi przed szereg i w sposób autorytarny podejmuje decyzje mając na celu „dobro wyższe”. Z drugiej jednak strony mamy firmy i ludzi zatrudnionych w nich. Doskonale wiemy, że „jeśli nie ma Cię w Google, to nie istniejesz”, tak więc przez decyzję „automatu” możemy potencjalnie w ciągu kilku dni zamknąć firmę nie mając możliwości obrony. Duzi gracze na naszym rynku eCommerce mają szansę skontaktować się z Google (choć nie zawsze), a co z małymi? Nie mają możliwości reakcji i porozmawiania o przyczynach zablokowania.
Rynek został zdominowany przez jeden podmiot – Google. Firmy w sposób ciągły muszą się dostosowywać do wymagań tylko jednej firmy. Co ważniejsze jednak – podmiot ten nie upublicznia zasad na podstawie których może „zamknąć nasz biznes”. I to właśnie tutaj tkwi zagrożenie – podejmowanie decyzji na podstawie niejasnych zasad. Dlatego też, z całego serca, będę kibicować IAI Shop w sporze z Google.
Czy można coś zrobić? Oczywiście – wystarczyłyby aby Google przedstawiło czytelne zasady, kiedy nasza strona może zostać zablokowana. Dodatkowo, jeśli nawet nasza firma łamie zasady, powinna przed wymierzeniem kary mieć czas na naprawienie błędu. I tyle wystarczy.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.