DZIENNIK ONLINE – od wtorku w sieci

We wtorek, 28 listopada Wydawca DZIENNIKA Polska Europa Świat uruchomił internetowy serwis informacyjny DZIENNIK ONLINE, mający prezentować aktualne wiadomości z kraju i ze świata. Serwis dostępny jest pod adresem www.dziennik.pl.
W kwietniu br. Axel Springer Polska wypuściło na rynek ogólnopolski dziennik „DZIENNIK Polska Europa Świat”. Jednak do tej pory pod adresem www.dziennik.pl, znajdowała się jedynie zapowiedź mającego powstać serwisu. Wydawnictwo postanowiło wykorzystać możliwości, jakie daje Internet  i 28 listopada DZIENNIK ONLINE wystartował.

Jak obiecują jego twórcy DZIENNIK ONLINE ma być – zawsze aktualnym – serwisem informacyjnym dostarczającym informacje z Polski i ze świata, na bieżąco, przez 24 godziny na dobę.

DZIENNIK ONLINE – od wtorku w sieci 1

Po wejściu na stronę zaskakują ostre, zdecydowane kolory, dziwi też zupełny brak nawiązania kolorystycznego do papierowego wydania dziennika. Te zdecydowanie odmienne szaty graficzne to jednak zabieg celowy. – Dziennik Online nie jest internetową wersją gazety papierowej – zgodnie z przyjętą strategią odpowiadamy na potrzeby innych czytelników – internautów. –  powiedziała Małgorzata Bałuch, PR and Marketing Manager portalu.

Być może chodziło tu też o kolorystyczne podkreślenie wizji "dynamicznego, aktualnego źródła wiadomości" jednak wybrane kolory mogą być na dłuższą metę męczące dla czytelnika.

Główne działy serwisu to: polityka, wydarzenia, gospodarka, świat, kultura, opinie, sport, wśród nich znajdziemy również bezpośrednie odnośniki do działów poświęconych istotnym wiadomościom jak np. wizycie Papieża w Turcji. W serwisie znajdują się też działy lżejsze oraz rozrywkowe, m.in. horoskop, program TV, pogoda, czy wyniki Lotto. Znajdziemy tu także sekcję "dziś w dzienniku" gdzie udostępniana jest część artykułów publikowanych w aktualnym wydaniu DZIENNIKA Polska Europa Świat.

– Chcielibyśmy, aby najwyższa jakość i unikalna koncepcja serwisu informacyjnego DZIENNIK ONLINE pozwoliła mu pozyskać lojalnych użytkowników. W tej chwili oferujemy im przede wszystkim najwyższej jakości dziennikarstwo, szybkość i aktualność; serwis będzie jednak stale udoskonalany i rozbudowywany o nowe funkcjonalności – powiedział Florian Fels, Prezes Zarządu Axel Springer Polska.

Ważnym elementem serwisu są Wideofakty i Fotowiadomości. Wydawcy dziennika.pl wzięli sobie do serca to jak dużą popularnością cieszą się w Internecie materiały "do oglądnięcia"  i zaproponowali swoim czytelnikom bogatą oprawę wizualną publikowanych artykułów. Mamy tu zarówno zdjęcia przedstawiające i uzupełniające najważniejsze informacje dnia jak i krótkie materiały filmowe.

Czytelnicy mogą też skorzystać z  bezpłatnego archiwum dziennika.pl, zaprenumerować newsletter, czy podyskutować na Forum.

DZIENNIK ONLINE posiada odrębny zespół redakcyjny, pracujący pod kierownictwem Piotra Bugajskiego. Redakcja współpracuje ze światowymi agencjami informacyjnymi i fotograficznymi, m.in. PAP, Reuters, AP, IAR, AFP.

Jak donosi "Fakt" (również wydawany przez Axel Springer Polska) Dziennik.pl bije rekordy popularności: "Po wtorkowej premierze pierwszy polski portal informacyjny dziennik.pl stał się najgorętszym miejscem w całej sieci. A już następnego dnia odwiedziło go ponad 150 tys. osób! To plasuje dziennik.pl wśród najchętniej odwiedzanych stron internetowych w Polsce."

Jak widać wydawcy nie brakuje optymizmu, co nie dziwi chociażby patrząc na to, jak błyskawicznie dzięki opublikowanemu na swoich stronach filmowi – o spotkaniu Wszechpolaków – DZIENNIK ONLINE stał się obecny we wszystkich liczących się mediach.

DZIENNIK ONLINE – od wtorku w sieci 2

Na ochłodę nastroju należało by jednak wspomnieć o zadziwiająco często pojawiających się kłopotach z dostępem do witryny. Być może to też jest wynikiem dużej popularności, jednak można to było przecież wcześniej przewidzieć. Jeśli problem będzie występował dalej może  zniechęcić część użytkowników, bowiem aktualność i szybkość nie idą raczej w parze z brakiem dostępu.

Sam zespół DZIENNIKA ONLINE obiecuje poprawę w tej kwestii. "Problemy z ładowaniem się serwisu to niestety przypadłość wieku dziecięcego serwisu, który dopiero wystartował. Jesteśmy przygotowani technicznie na duży ruch, ale niezależnie od przygotowań i testów internauci zawsze są najpoważniejszym testem dla systemu. Problemy z ładowaniem i dostępem do serwisu są przejściowe – pracujemy bardzo intensywnie nad poprawieniem i tak już olbrzymiej, przepustowości systemu."-  powiedziała nam Małgorzata Bałuch, PR and Marketing Manager portalu.

DZIENNIK ONLINE – od wtorku w sieci 3

Na ocenę oglądalności DZIENNIK ONLINE przyjdzie nam jeszcze poczekać do momentu pojawienia się oficjalnych bardziej długoterminowych statystyk, jednak na pewno już na starcie portal stał się szeroko „rozpoznawalny”.

Można założyć, że nie jest to jeszcze ostatnie słowo Axel Springer Polska gdyż jak powiedział Prezes Zarządu Florian Fels "Internet jako medium pozostaje strategicznym obszarem zainteresowań Wydawcy, a startujący właśnie serwis DZIENNIK ONLINE stanowi pierwszy etap realizacji tej strategii.".

www.dziennik.pl

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top