E-commerce SEO – co warto wiedzieć, aby sprawnie rozwijać działalność?

Temat e-commerce SEO staje się coraz bardziej interesujący dla wszystkich osób zajmujących się jakąkolwiek formą sprzedaży online. Jakie zagadnienia z branży SEO warto poznać i zastosować w działalności E-commercowej? Zapraszamy do lektury.

Sprzedaż online

Fakt, że wartość polskiego rynku e-commerce zauważalnie rośnie nie tylko z każdym rokiem, lecz nawet kwartałem powoduje wzrost zainteresowania efektywnymi formami reklamy internetowej, co naturalna koleją rzeczy prowadzi do zainteresowania pozycjonowaniem stron. Działania SEO pod wszelkie rodzaje działalności e-commercowej – sklepy internetowe lub usługi oferowane drogą online. Słowem przypomnienia, pozycjonowanie stron to proces działań mających na celu wywindowanie danej witryny na jak najwyższe miejsca w wynikach wyszukiwania na określone frazy. Czym pozycjonowanie sklepu różni się od  prac nad “zwykłą” firmową strony? Przede wszystkim formą przyciągnięcia uwagi użytkownika, który docelowo ma stać się klientem.

Czego szukają klienci?

Użytkownik, który poszukuje konkretnego produktu lub usługi będzie go szukał po nazwie – to pierwsza i najważniejsza zasada do zapamiętania. Bardzo rzadko zdarza się, aby internauci nie mieli jasno sprecyzowanego kierunku poszukiwań, zatem wpisanie w wyszukiwarkę “koszuli męskiej w kratkę” pojawia się znacznie częściej niż “sklep z męską odzieżą”. Aby zachęcić użytkownika do zakupu produktu z naszej oferty, musimy być widoczni na pierwszej stronie wyników wyszukiwania przede wszystkim na frazy produktowe – nie dość, że są tymi najczęściej używanymi, to jasno precyzują potrzebę klienta, czyli dają możliwość sprzedawcy, aby na nią natychmiast odpowiedzieć swoją dostosowaną ofertą. Oznacza to, że w pracach SEO nad e-commerce kluczowy jest odpowiedni dobór fraz, które powinny uwzględniać kluczowe dla sprzedaży produkty oraz trendy panujące na rynku w danej branży – to pod nie stronę należy zoptymalizować.

infografika-pozycjonowanie-high-interactivity
Źródło infografiki – http://www.high-interactivity.pl/sprzedaz-internetowa-co-warto-wiedziec

Szczegół ma znaczenie

Wśród wszystkich elementów, które mają wpływ na SEO dla działalności e-commercowej jest kilka, których nie wolno pominąć, jeśli chce się zdobyć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Do takich należą meta opisy oraz oraz nagłówki od H1 do H6 – powinny być zoptymalizowane pod wybrane frazy kluczowe nie tylko na stronie głównej, ale i podstronach. Istotna jest także treść; wspomnieliśmy już o oczekiwaniach użytkowników wobec contentu na stronie, lecz algorytmy wyszukiwarek także narzucają pewne wytyczne. Czynnikiem, który najczęściej nie pozwala na sprawne wybicie witryny na czołowe wyniki wyszukiwania jest zduplikowany kontent. W przypadku e-commerce zazwyczaj są to opisy produktów dostępnych w sklepie. Należy zadbać, aby były unikalne i nie powtarzały się nie tylko w ramach naszego serwisu, lecz także nie były skopiowane ze strony producenta lub dostawcy. Po wprowadzeniu na stronę zmian opartych na powyższych uwagach pozostaje bieżąca analiza statystyk odwiedzin naszego portalu oraz monitoring zachowań użytkowników – tylko w taki sposób dowiemy się, czy kroki podjęte w stronę optymalizacji były w pełni skuteczne, oraz co jeszcze można ulepszyć. Pokazuje to załączona infografika.

Przyciąganie i odstraszanie

E-commerce SEO to jednak nie tylko dobór właściwych słów kluczowych. Równie ważne jest pogodzenie oczekiwań użytkowników (UX) z wytycznymi wyszukiwarek. To takich czynników należy optymalizacja adresów URL, aby były krótkie, pozbawione przypadkowych znaków i zawierały frazy kluczowe, powiązane z kategorią lub podkategorią produktów, które się na tej stronie znajdują – np. www.sklep.pl/sukienki/letnie. Równie istotne są tak zwane okruszki, czyli breadcrumbs, czyli element nawigacyjny, który pomaga zarówno użytkownikom na sprawne poruszanie się po witrynie, a także robotom wyszukiwarek na lepsze rozpoznanie treści. Warto  także pamiętać, że droga od wyboru produktu lub koszyka do finalizacji zamówienia powinna być jak najkrótsza – nadmierna ilość formularzy do wypełnienia i okienek do potwierdzania danych zniechęca użytkowników do zakupu i może generować spora ilość porzuceń koszyka.

Autor tekstu: Specjaliści z agencji zajmującej się pozycjonowaniem – high-interactivity.pl

Wpisy promowane

Wydarzenia

AI Biznes Forum
29.10.2024 - 30.10.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top