Temat e-commerce SEO staje się coraz bardziej interesujący dla wszystkich osób zajmujących się jakąkolwiek formą sprzedaży online. Jakie zagadnienia z branży SEO warto poznać i zastosować w działalności E-commercowej? Zapraszamy do lektury.
Sprzedaż online
Fakt, że wartość polskiego rynku e-commerce zauważalnie rośnie nie tylko z każdym rokiem, lecz nawet kwartałem powoduje wzrost zainteresowania efektywnymi formami reklamy internetowej, co naturalna koleją rzeczy prowadzi do zainteresowania pozycjonowaniem stron. Działania SEO pod wszelkie rodzaje działalności e-commercowej – sklepy internetowe lub usługi oferowane drogą online. Słowem przypomnienia, pozycjonowanie stron to proces działań mających na celu wywindowanie danej witryny na jak najwyższe miejsca w wynikach wyszukiwania na określone frazy. Czym pozycjonowanie sklepu różni się od prac nad “zwykłą” firmową strony? Przede wszystkim formą przyciągnięcia uwagi użytkownika, który docelowo ma stać się klientem.
Czego szukają klienci?
Użytkownik, który poszukuje konkretnego produktu lub usługi będzie go szukał po nazwie – to pierwsza i najważniejsza zasada do zapamiętania. Bardzo rzadko zdarza się, aby internauci nie mieli jasno sprecyzowanego kierunku poszukiwań, zatem wpisanie w wyszukiwarkę “koszuli męskiej w kratkę” pojawia się znacznie częściej niż “sklep z męską odzieżą”. Aby zachęcić użytkownika do zakupu produktu z naszej oferty, musimy być widoczni na pierwszej stronie wyników wyszukiwania przede wszystkim na frazy produktowe – nie dość, że są tymi najczęściej używanymi, to jasno precyzują potrzebę klienta, czyli dają możliwość sprzedawcy, aby na nią natychmiast odpowiedzieć swoją dostosowaną ofertą. Oznacza to, że w pracach SEO nad e-commerce kluczowy jest odpowiedni dobór fraz, które powinny uwzględniać kluczowe dla sprzedaży produkty oraz trendy panujące na rynku w danej branży – to pod nie stronę należy zoptymalizować.
Szczegół ma znaczenie
Wśród wszystkich elementów, które mają wpływ na SEO dla działalności e-commercowej jest kilka, których nie wolno pominąć, jeśli chce się zdobyć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Do takich należą meta opisy oraz oraz nagłówki od H1 do H6 – powinny być zoptymalizowane pod wybrane frazy kluczowe nie tylko na stronie głównej, ale i podstronach. Istotna jest także treść; wspomnieliśmy już o oczekiwaniach użytkowników wobec contentu na stronie, lecz algorytmy wyszukiwarek także narzucają pewne wytyczne. Czynnikiem, który najczęściej nie pozwala na sprawne wybicie witryny na czołowe wyniki wyszukiwania jest zduplikowany kontent. W przypadku e-commerce zazwyczaj są to opisy produktów dostępnych w sklepie. Należy zadbać, aby były unikalne i nie powtarzały się nie tylko w ramach naszego serwisu, lecz także nie były skopiowane ze strony producenta lub dostawcy. Po wprowadzeniu na stronę zmian opartych na powyższych uwagach pozostaje bieżąca analiza statystyk odwiedzin naszego portalu oraz monitoring zachowań użytkowników – tylko w taki sposób dowiemy się, czy kroki podjęte w stronę optymalizacji były w pełni skuteczne, oraz co jeszcze można ulepszyć. Pokazuje to załączona infografika.
Przyciąganie i odstraszanie
E-commerce SEO to jednak nie tylko dobór właściwych słów kluczowych. Równie ważne jest pogodzenie oczekiwań użytkowników (UX) z wytycznymi wyszukiwarek. To takich czynników należy optymalizacja adresów URL, aby były krótkie, pozbawione przypadkowych znaków i zawierały frazy kluczowe, powiązane z kategorią lub podkategorią produktów, które się na tej stronie znajdują – np. www.sklep.pl/sukienki/letnie. Równie istotne są tak zwane okruszki, czyli breadcrumbs, czyli element nawigacyjny, który pomaga zarówno użytkownikom na sprawne poruszanie się po witrynie, a także robotom wyszukiwarek na lepsze rozpoznanie treści. Warto także pamiętać, że droga od wyboru produktu lub koszyka do finalizacji zamówienia powinna być jak najkrótsza – nadmierna ilość formularzy do wypełnienia i okienek do potwierdzania danych zniechęca użytkowników do zakupu i może generować spora ilość porzuceń koszyka.
Autor tekstu: Specjaliści z agencji zajmującej się pozycjonowaniem – high-interactivity.pl
Wpisy promowane
- Co robić, aby się nie wypalić, pracując wiele lat w jednej firmie?Wieloletnia praca w jednej firmie najczęściej na tym samym stanowisku może prowadzić do wypalenia, wskutek czego stracisz cały zapał do ...
- Wycena jednoosobowej działalności gospodarczej. Metody.Wycena jednoosobowej działalności gospodarczej (firmy jednoosobowej) bazuje na tych samych metodach, które stosuje się w wycenie innych podmiotów biznesowych. Wycena ...
Wydarzenia
AI Biznes Forum
29.10.2024 - 30.10.2024
Najnowsze wpisy
- Duński sklep Coolshop wchodzi na polski rynekDuński sklep internetowy Coolshop oficjalnie rozpoczął działalność w Polsce, oferując szeroki asortyment produktów. W ofercie znajduje się ponad 45 tysięcy ...
- BaseLinker Index: Wzrost kondycji polskiego e-commerce we wrześniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, która jest jednym z kluczowych systemów do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online w regionie CEE, opublikowali najnowszy ...
- Shoper wzmacnia współpracę z AlsendoShoper, znany dostawca rozwiązań e-commerce na abonament w Polsce, zacieśnia współpracę z firmą Alsendo, specjalizującą się w logistyce dla sklepów ...
- Webinary jako Nowa Forma Dochodu: Analiza Polskiego RynkuW tym roku najbardziej dochodowy polski webinar dotyczył ratownictwa medycznego i zarobił ponad 83 tys. zł. Wydarzenia online z branży ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.