Specjaliści do spraw marketingu są zgodni – e-mail marketing to wciąż jeden z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do odbiorców. Co zrobić, by w pełni wykorzystać jego potencjał? Jak tworzyć wiadomości, które przyczynią się do zwiększenia poziomu sprzedaży? Wreszcie: od czego rozpocząć e-mail marketing w swojej firmie? Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci postawić pierwsze kroki!
Określ grupę docelową
Chcąc rozpocząć e-mail marketingowe działania, należy dokładnie określić grupę docelową. Kim jest Twój klient, jakie są jego zainteresowania, płeć, wiek, sytuacja finansowa i język komunikacji? – to pytania, na które musisz sobie odpowiedzieć. Dzięki temu będziesz w stanie dostosować format i treść wysyłanych wiadomości do swoich odbiorców w taki sposób, by efekty kampanii przynosiły oczekiwane rezultaty.
Przygotuj strategię
Wiesz już, kim jest i czego potrzebuje Twój odbiorca. Czas więc zaplanować strategię e-mail marketingowych działań, które będziesz do niego kierować. Na tym etapie opracuj harmonogram wysyłanych maili – ustal ich częstotliwości, daty i godziny wysyłki. Przygotuj również szkice treści wiadomości i wstępny zarys ich formy graficznej. Wybierz program, który wykorzystasz do ich wysyłki i narzędzie do analizy skuteczności.
Forma i treść
W kolejnym kroku opracuj odpowiednią formę graficzną i treść, która znajdzie się w wysyłanym newsletterze. Możesz wykorzystać specjalny program do mailingu, który umożliwi Ci użycie jednego z wielu dostępnych szablonów wiadomości Staraj się, by Twoje wiadomości były spersonalizowane, dostosowane zarówno pod względem formy, jak i treści do Twoich odbiorców. Nim wyślesz pierwszą wiadomość do osób, które masz w swojej bazie, skorzystaj z opcji wysyłki wiadomości testowej.
Analizuj
Nowoczesne programy i narzędzia do e-mail marketingu wyposażone są w wiele przydatnych funkcjonalności służących m.in. do analizy skuteczności realizowanych działań. Korzystaj z nich, a zyskasz wiedzę niezbędną do optymalizacji prowadzonych kampanii. Dzięki rzetelnej analizie, kolejne podejmowane przez Ciebie działania będą jeszcze skuteczniejsze!
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.