E-mail marketing – pierwsze kroki

Specjaliści do spraw marketingu są zgodni – e-mail marketing to wciąż jeden z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do odbiorców. Co zrobić, by w pełni wykorzystać jego potencjał? Jak tworzyć wiadomości, które przyczynią się do zwiększenia poziomu sprzedaży? Wreszcie: od czego rozpocząć e-mail marketing w swojej firmie? Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci postawić pierwsze kroki!

E-mail marketing – pierwsze kroki 1

Określ grupę docelową

Chcąc rozpocząć e-mail marketingowe działania, należy dokładnie określić grupę docelową. Kim jest Twój klient, jakie są jego zainteresowania, płeć, wiek, sytuacja finansowa i język komunikacji? – to pytania, na które musisz sobie odpowiedzieć. Dzięki temu będziesz w stanie dostosować format i treść wysyłanych wiadomości do swoich odbiorców w taki sposób, by efekty kampanii przynosiły oczekiwane rezultaty.

Przygotuj strategię

Wiesz już, kim jest i czego potrzebuje Twój odbiorca. Czas więc zaplanować strategię e-mail marketingowych działań, które będziesz do niego kierować. Na tym etapie opracuj harmonogram wysyłanych maili – ustal ich częstotliwości, daty i godziny wysyłki. Przygotuj również szkice treści wiadomości i wstępny zarys ich formy graficznej. Wybierz program, który wykorzystasz do ich wysyłki i narzędzie do analizy skuteczności.

Forma i treść

W kolejnym kroku opracuj odpowiednią formę graficzną i treść, która znajdzie się w wysyłanym newsletterze. Możesz wykorzystać specjalny program do mailingu, który umożliwi Ci użycie jednego z wielu dostępnych szablonów wiadomości Staraj się, by Twoje wiadomości były spersonalizowane, dostosowane zarówno pod względem formy, jak i treści do Twoich odbiorców. Nim wyślesz pierwszą wiadomość do osób, które masz w swojej bazie, skorzystaj z opcji wysyłki wiadomości testowej.

Analizuj

Nowoczesne programy i narzędzia do e-mail marketingu wyposażone są w wiele przydatnych funkcjonalności służących m.in. do analizy skuteczności realizowanych działań. Korzystaj z nich, a zyskasz wiedzę niezbędną do optymalizacji prowadzonych kampanii. Dzięki rzetelnej analizie, kolejne podejmowane przez Ciebie działania będą jeszcze skuteczniejsze!

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top