E-mail w życiu Polaków – raport z badania Sare

Opublikowano: 3 listopada 2015. Kategoria: Rynek. Tagi:

Już po raz dwunasty firma Sare przeprowadziła badanie wykorzystania poczty e-mail w Polsce. Raport przedstawia wyniki badania, opinie i preferencje respondentów (w tym roku ponad 2000 osób). Cykliczność Badania umożliwia konfrontację wyników z latami ubiegłymi, pozwala to określić jak zmieniają się potrzeby rynku oraz kierunek, w którym podąża e-mail marketing.

Organizatorzy badania pytali o to, w jaki sposób w pracy wykorzystywany jest e-mail marketing przez osoby z działów marketingu, PR, dyrektorów i właścicieli firm, a także, jak postrzegają te działania używający poczty e-mail w życiu codziennym. Jakie są ich preferencje w kontekście użytkowania poczty elektronicznej? Czy e-mail marketing utrzymuje swoją pozycję lidera pośród narzędzi marketingu online? Wyniki potwierdziły tendencje panujące na rynku, ale niektóre z nich okazały się również zaskakujące.

Sare

Podobnie jak w ubiegłym roku, najwięcej respondentów (27%) posiadania co najmniej 5 kont pocztowych, a niemal połowa otrzymuje codziennie ponad 40 e-maili. Oznacza to, że co trzeci badany posługuje się 5 różnymi adresami e-mail, zakładanymi nie tylko w celach testowych, ale również ze względu na promocje i rabaty.

E-mail marketing bezsprzecznie pozostaje na stabilnej pozycji wśród działań marketingowych, o czym świadczy fakt, że już 92% respondentów subskrybuje newslettery, głównie zorientowane na treści (87% odpowiedzi). Zmniejszył się natomiast odsetek osób zapisujących się na newslettery jedynie ze względu na korzyści finansowe – z 52% w 2014 roku do 39% w tym roku.

90% pytanych odpowiedziało, że dzięki e-mail marketingowi firma jest w stanie osiągać wymierne korzyści, jak utrzymanie relacji z klientem, wzrost sprzedaży czy zwiększenie odwiedzin strony www. Wynik ten utwierdza w przekonaniu, że ciągle rozwijane narzędzia wspomagające ten kanał komunikacji wpływają na wzrost sprzedaży i lepsze postrzeganie firmy.

Raport można pobrać z tego adresu: sare.pl/raport.

Badanie po raz kolejny zostało przeprowadzone w ramach modułu ankiet systemu SARE. Ankieta była dostępna w internecie od 18 czerwca do 30 września.

Dawid ZarazińskiE-mail w życiu Polaków – raport z badania Sare

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.