eBay: Reklamy mobilne? Szkoda czasu

Opublikowano: 20 grudnia 2012. Kategoria: Rynek. Tagi:

eBay wycofa reklamy ze swych mobilnych aplikacji. Nie są warte zachodu.

eBay: Reklamy mobilne? Szkoda czasu 1Jak donosi serwis AllThingsD, Devin Wenig odpowiedzialny w firmie za globalne rynki, poinformował w wywiadzie, że w przyszłym roku eBay zrezygnuje z reklam wyświetlanych wewnątrz aplikacji.

Nie jesteśmy zadowoleni z doświadczenia użytkownika i nie potrzebujemy pieniędzy – powiedział.

eBay wyświetlał reklamy wewnątrz własnej aplikacji dla iPhone’ów, która od chwili wprowadzenia została pobrana 100 mln razy. Firma traktowała to jako eksperyment, który chyba nie do końca się udał.

Serwis skoncentruje się na głównym sposobie zarabiania pieniędzy, czyli sprzedaży produktów. eBay może sobie więc sobie pozwolić na rezygnację z reklam – firmy, które na nich opierają swój biznesplan w obszarze mobilnym, nie mają takiego luksusu.

Dawid ZarazińskieBay: Reklamy mobilne? Szkoda czasu

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.