To nie prawda, że podróże egzotyczne są drogie. Fakt, że średnia cena na jedną osobę wciąż przekracza 4,5 tyś zł, ale w sezonie 2009/2010 do Brazylii można polecieć już za niecałe 2,5 tyś zł, a do Zjednoczonych Emiratów Arabskich za nieco ponad 2,5 tyś zł. Kierunki, które w tym roku mają szansę stać się prawdziwymi hitami to: Kuba, Dominikana, Brazylia, Kenia, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Chiny, Indonezja i Indie. Właśnie rozpoczął się okres przedsprzedaży ofert w dalekich kierunkach. Tegoroczne rabaty w przedsprzedaży sięgają nawet 30% ceny katalogowej.
Egzotyka wciąż zyskuje na wartości. Jeszcze nie tak dawno nasi rodacy lecąc na urlop np. do Brazylii musieli liczyć się z wydatkiem rzędu 8-10 tyś zł na osobę. Dziś jest to ponad 4 razy mniej. Dlaczego tak mało? Odpowiedź wydaje się prosta. Touroperatorzy widząc zwiększone zainteresowanie kierunkami egzotycznymi budują we współpracy ze sobą loty charterowe.
A to automatycznie obniża cenę produktu co najmniej o połowę. Jeszcze w 2006 roku prawie wszystkie dostępne na naszym rynku oferty budowane było w oparciu o drogie loty rejsowe. W 2007 wielu touroperatorów porozumiało się ze sobą i zbudowano loty charterowe z przewoźnikiem Prima Charter. – mówi Magdalena Krzywosińska, dyrektor ds. promocji w portalach turystycznych EasyGo.pl i Wakacje.pl.
Średnia cena za jedną osobę spadła do 5,4 tyś zł. Linie Prima Charter niestety upadły w końcu 2007 roku i touroperatorzy, w wielu przypadkach, musieli wrócić do lotów rejsowych. Udało się jednak utrzymać tendencję spadkową w cenach. Średnia kwota wydawana na jedną osobę spadła do 5 tyś zł.
Na ten sezon touroperatorzy podpisali umowy na loty charterowe z przewoźnikiem Turkish Airlines i jest jeszcze taniej niż rok temu. Na tą chwilę jedna osoba w portalach EasyGo.pl i Wakacje.pl wybiera ofertę za średnio 4,5 tyś zł.
W roku 2008 mieliśmy 70 proc. więcej sprzedaży w kierunkach egzotycznych, niż w roku 2007. W pierwszym półroczu 2009 roku sprzedaliśmy już 60 proc. tego co w roku ubiegłym, a sprzedaż egzotyki tak naprawdę dopiero się zaczyna. To będzie jeszcze lepszy rok. – podsumowuje Tomasz Domżalski, dyrektor marketingu w portalach turystycznych EasyGo.pl i Wakacje.pl.
Zarówno w EasyGo.pl jak i w Wakacje.pl jest w czym wybierać. Zakładki z nagłówkiem egzotyka ma już pełne katalogi ofertowe. W obu portalach jest już blisko 130 tyś ofert.
Magdalena Krzywosińska zauważa też , że początek września to świetny okres na planowanie egzotycznych wakacji i podsumowuje atuty w 8 najważniejszych punktach:
- Rabaty za wcześniejsze rezerwacje nawet do 30% ceny katalogowej;
- Ogromny, blisko 130-tysięczny katalog wyboru oferty;
- Stosunkowo niskie ceny w sezonie 2009/2010;
- Dużo szybsze, bo bezpośrednie podróże lotnicze w dalekich kierunkach, w porównaniu z pozornie tańszymi ofertami z lotnisk w zachodniej Europie;
- Pewna opieka ubezpieczeniowa i rezydencka – tego nie ma w ofertach biur zachodnioeuropejskich;
- Promocja wcześniejszych zakupów typu first minute zawiera gwarancję niezmienności ceny;
- Na rynku polskim pojawiły się kolejne nowości egzotyczne – np. Kostaryka, Azory, Tanzania, Zanzibar;
- Każda rezerwacja premiowana obecnie jedną wycieczką fakultatywną w cenie.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.