Epuls otwiera własne biuro sprzedaży reklam

Serwis społecznościowy Epuls otwiera własne biuro sprzedaży reklam. Obok działającej w Krakowie centrali zostanie wkrótce uruchomiony oddział w Warszawie. Od marca br. obowiązywać zacznie także nowa oferta i cennik dla klientów agencyjnych i bezpośrednich.
Otwarcie własnego biura sprzedaży reklam jest związane ze zmianą strategii sprzedażowej Epulsa. W dotychczasowej strukturze przychodów serwisu wpływy z reklamy stanowiły mniej niż połowę. Otwarcie własnego biura sprzedaży, nowa oferta zawierająca produkty reklamowe unikalne na tle konkurencji oraz atrakcyjna grupa reklamowa mają pomóc w realizacji zakładanych celów.

Epuls zakończył prace wdrożeniowe własnego systemu adserwerowego, który pozwoli na emisje kampanii przygotowywanych indywidualnie pod konkretne potrzeby klientów. W tym samym celu została przygotowana nowa oferta, która zawiera produkty reklamowe pozwalające na bardzo precyzyjne targetowanie oraz znacznie zwiększające efektywność prowadzonych kampanii. Nowy cennik wejdzie w życie 1 marca 2008 roku. Epuls zamierza zdynamizować kontakty z agencjami i domami mediowymi w czym ma pomóc między innymi otwarcie w najbliższym czasie oddziału w Warszawie.

Struktura przychodów Epulsa jest bardzo bezpieczna dla spółki, ponieważ większość wpływów pochodzi od użytkowników. Chcemy jednak wykorzystać dużą dynamikę na rynku reklamy internetowej i sprawić, żeby procent przychodów z tego źródła był w całym portfelu spółki większy. Przygotowaliśmy w tym celu  odpowiednie zaplecze technologiczne, powiększyliśmy struktury sprzedażowe i uatrakcyjniliśmy ofertę. – mówi Wojciech Bącal, dyrektor handlowy Pixelate Ventures.

Plany zwiększenie wpływów z reklamy nie będą oznaczały drastycznego wzrostu ich emisji. Paradoksalnie, użytkownik może mieć wrażenie, że reklam będzie mniej. Zapewnić ma to wdrożony właśnie system adserwerowy. Do tej pory reklamy wyświetlane były w poszczególnych sekcjach na stałe, co powodowało, że oglądali je wszyscy użytkownicy. Teraz, wykorzystując różne mechanizmy targetowania (doboru reklamy do odpowiedniej grupy docelowej), w tej samej sekcji może być równolegle prowadzonych kilkanaście kampanii reklamowych bez znużenia internautów (nie wszyscy zobaczą te same reklamy).

Jednym z głównych atutów reklamowych Epulsa są jego odbiorcy, którzy spędzają w serwisie średnio ponad 10 godzin miesięcznie (wg najnowszych danych Megapanel PBI/Gemius z października 2007) – żaden z pierwszej 10 serwisów objętych badaniem nie osiągnął nawet zbliżonych wyników. Przywiązanie użytkowników, atrakcyjna i spójna wiekowo grupa oraz unikalne narzędzia do prowadzenia marketingu wirusowego i szeptanego podnoszą atrakcyjność Epuls jako medium reklamowego.

Do tej pory sprzedaż reklam serwisu Epuls realizowana była przez sieć reklamową IDMnet. Współpraca między obiema firmami nie zostanie rozwiązana, ale Epuls będzie od tej pory niezależny od działań sieci.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top