Epuls zmieniony i mobilny

W serwisie społecznościowym dla młodzieży Epuls przyszedł czas na zmiany. Odświeżona została szata graficzna i wprowadzono zmiany w strukturze witryny. Nowością mają być funkcje mobilne, które zapewnią łatwiejszy dostęp do serwisu przy użyciu telefonu komórkowego. W ciągu najbliższych tygodni ma zostać też udostępniona całkowicie mobilna wersja strony.

Jak twierdzą twórcy www.epuls.pl głównym celem zmian miała być poprawa komfortu korzystania z portalu przy jednoczesnym zachowaniu oryginalnego charakteru Epulsa. Przed przystąpieniem do prac dokonano analizy serwisu pod kątem jego użyteczności i funkcjonalności. Odświeżony został layout portalu i przebudowano niektóre elementy jego struktury. Zastosowano lżejszą, bardziej nowoczesną oprawę graficzną, poprawiono sposób nawigacji po serwisie i ułatwiono dostęp do poszczególnych zakładek i sekcji.

„Odświeżony Epuls to wynik obserwacji i uwag zgłaszanych przez naszych użytkowników. Dostrzegaliśmy konieczność pewnych modyfikacji głównie w sferze usability, ale nie chcieliśmy zbyt rewolucyjnych zmian, które mogłyby być źle odebrane przez internautów. Osiągnięty efekt to udane połączenie nowości i tego, co dobrze znane, lubiane i wyróżniające nas na tle innych serwisów społecznościowych.” – komentuje Grzegorz Gorczyca, CEO firmy Pixelate Ventueres, właściciela serwisu Epuls.

Epuls zmieniony i mobilny 1

W ciągu najbliższych tygodni ma zostać oddana do użytku także mobilna wersja Epulsa, która przystosowana będzie do telefonów komórkowych i urządzeń przenośnych, takich jak PDA.

Nowością w Epuls jest też pojawienie się sekcji mobilnej „Komka” oraz związanych z nią – wdrażanych właśnie – trzech nowych usług. Pierwsza z nich, już działająca to „Komka_Emotion”, która pozwala prowadzić swój epulsowy dziennik za pośrednictwem telefonu komórkowego. Tradycyjne wpisy zastąpione są tu przez sekwencje video, zdjęcia i głos. Kolejna, której start jest zapowiedziany na najbliższe dni to „Komka_Live”, dająca możliwość publikowania własnych mini reportaży przy wykorzystaniu telefonu komórkowego i MMS-ów. Użytkownicy serwisu mogą w ten sposób pokazać to co dzieje się w ich bezpośrednim otoczeniu i przekazać to innym użytkownikom.

Epuls zmieniony i mobilny 2

Nowością ma być także „Komka_Sound”, czyli system pozdrowień głosowych, które można wysłać z komórki bezpośrednio do konkretnej osoby na Epulsie. Taka dźwiękowa pocztówka dostarczona zostanie adresatowi prosto na jego skrzynkę w Epulsie.

Epuls zmieniony i mobilny 3

Innym zupełnie nowym miejscem na mapie Epulsa jest „Estars” – dział z konkursami i promocjami. Głównym zadaniem tej sekcji jest zaproszenie użytkowników do udziału we wspólnej zabawie i rozrywce. Estars jest elementem programu lojalnościowego, który premiuje aktywne uczestnictwo w życiu społeczności Epulsa.

"Wśród nowych funkcji, poza sekcją mobilną i działem Estars, warto wskazać możliwość publikowania filmów z zewnątrz. Teraz każdy użytkownik Epuls może w swoim profilu lub dzienniku opublikować film zamieszczony na przykład na serwisie YouTube. To zupełna nowość w Epulsie." – dodaje Wojciech Bącal, szef marketingu Epuls.

Epuls zmieniony i mobilny 4

Jak zapowiadają twórcy witryny, to dopiero początek zmian, generalnie Epuls chce w przyszłości bardzo mocno rozwijać stronę mobilna. „Epuls to społeczność blisko związanych ze sobą osób, dla których bardzo ważne jest to, że mogą swoim przyjaciołom i znajomym pokazać to co się wokół nich dzieje, co ich porusza, śmieszy lub denerwuje. Telefon komórkowy i zarejestrowana za jego pomocą rzeczywistość w postaci filmu lub zdjęcia to dla młodych osób jedno z podstawowych narzędzi. Szczególnie w zbliżającym się okresie wakacyjnym, gdzie młodzi ludzie nie zawsze mają dostęp do komputera, ale nie chcą tracić kontaktu z przyjaciółmi.” – mówi Grzegorz Gorczyca. „Wprowadzone przez nas nowości mobilne to dopiero początek naszych planów w tym zakresie. Bardzo ważne dla nas było podpisanie umowy z firmą MNI Premium, której kompetencje i doświadczenie są dla nas ogromnie cenne.”

Dostawcą rozwiązań mobilnych dla Epuls jest mogąca się pochwalić dużym doświadczeniem firma MNI Premium, spółka zależna notowanej na warszawskiej giełdzie MNI S.A. MNI Premium oferuje zaawansowane rozwiązania telemarketingowe i multimedialne bazujące na telefonii 3G. W swoim portfolio posiada takie firmy jak TVP, MTV, Wirtualna Polska oraz operatorzy telefonii komórkowej. W ramach podpisanej umowy MNI Premium opracowuje także wersje serwisu Epuls dla telefonów komórkowych.

"Nowy Epuls przede wszystkim zachowuje ciągłość z poprzednią wersją. Można powiedzieć, że na pierwszy rzut oka zmiany są powierzchowne, że mamy do czynienia raczej z liftingiem niż przebudową. Ale to tylko pozory. W rzeczywistości wprowadziliśmy wiele zmian w kodzie, które na znacznie poprawiają komfort korzystania z serwisu. Usunęliśmy z Epuls ramki, zgodnie z analizą usability poprawiliśmy też nawigacje i rozmieszczenie niektórych zakładek i sekcji." mówi Wojciech Bącal, szef marketingu Epuls.

Hanna Laskowska, e-biznes.pl

www.epuls.pl

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top