NetSprint.pl przygotował kolejny raport na temat najczęściej opisywanych w polskim Internecie osób, marek, wydarzeń i partii politycznych. W kwietniu polskie media online zdominowała tematyka związana z organizacją EURO 2012 przez Polskę i Ukrainę.
Raport prezentuje rankingi najczęściej wymienianych i opisywanych w mediach internetowych polskich wykonawców muzycznych, aktorów, sportowców, polityków, partii politycznych, stacji telewizyjnych, instytucji finansowych, marek motoryzacyjnych, wydarzeń politycznych i wydarzeń sportowych. Podsumowanie zostało przygotowane przy wykorzystaniu usługi monitorowania Internetu NewsPoint (www.NewsPoint.pl).
Organizacja EURO 2012 i związana z tym perspektywa promocji Polski zelektryzowała wszystkie media. Pojawiło się na ten temat więcej publikacji (3764) niż o premierze Jarosławie Kaczyńskim, który jest najczęściej wymienianym w kwietniu politykiem (3564). W kategoriach sportowych zauważalny jest również znaczny wzrost ilości informacji związanych z Formułą 1 – Robert Kubica jest najczęściej prezentowanym w internecie sportowcem, a temat wyścigów Formuły 1 znajduje się na trzecim miejscu w rankingu wydarzeń sportowych (po temacie Euro 2012 oraz Orange Ekstraklasy). Artykuły związane z tą dyscypliną sportu miały też wpływ na ranking najpopularniejszych marek motoryzacyjnych – podobnie jak w marcu, na pierwszym miejscu znalazło się BMW.
Informacje o charakterze sportowym wpłynęły również na ilość publikacji na temat firm telekomunikacyjnych oraz informatycznych. Ponad połowa artykułów zawierających hasło Orange dotyczy Orange Ekstraklasy. Podobnie jest w przypadku firm IT – wysoka pozycja Prokomu w tym rankingu wynika w dużej mierze z obecności marki w nazwie zespołu koszykarskiego z Sopotu. Ilość publikacji na temat Prokom Trefl Sopot to 46% wszystkich artykułów zawierających markę Prokom w kwietniu.
W sferze polityki wyniki kwietniowego rankingu dowodzą jak wielką sensacją był rozłam w PiS i odejście z tej partii kilku posłów z Markiem Jurkiem na czele. Marek Jurek – nieobecny w top 10 marcowego rankingu – w kwietniu trafia na drugie miejsce wśród najczęściej wymienianych w Internecie polityków. Na pierwszym miejscu – podobnie jak w ubiegłym miesiącu – znalazł się Jarosław Kaczyński. Najważniejszą zmianą w rankingu partii jest pojawienie się nowego ugrupowania: Prawica Rzeczpospolitej, natomiast najczęściej opisywanym i komentowanym wydarzeniem politycznym było, tak samo jak w marcu, głosowanie nad zmianami w konstytucji.
Wszystkie media online z kategorii Kultura i Rozrywka zauważyły nowy spektakl „Boska!” w reżyserii Krystyny Jandy, co dało aktorce pierwszą pozycję w rankingu. Z okazji swoich 60-ych urodzin najpopularniejszym aktorem w kwietniu został Jerzy Stuhr.
W kategorii instytucji finansowych w kwietniu najczęściej pisano o PZU. Podobnie jak w przypadku PKO BP – zwycięzcy w ubiegłym miesiącu, znacząca część artykułów ma charakter polityczny, a nie biznesowy.
Najczęściej wymienianą stacją telewizyjną była TVP. Telewizja publiczna wyprzedziła marcowego lidera rankingu, czyli TVN w związku z finałem konkursu na prezesa zarządu spółki.
NewsPoint monitoruje ponad 800 serwisów, w tym portale, wortale, serwisy społecznościowe oraz blogi.
Raport w wersji online: http://www.newspoint.pl/nowosci/raport_newspoint_w_kwietniu_najczesciej_pisano_o.
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.