Stało się – aplikacja służąca do rozpoznawania twarzy Face.com została zakupiona przez serwis społecznościowy Facebook. Transakcja może opiewać nawet na 100 mln dolarów.
O planach przejęcia serwisu Face.com, umożliwiającego rozpoznawania twarzy, informowaliśmy już pod koniec maja. Dziś plany firmy są finalizowane, co ogłoszono na oficjalnym blogu Face.com.
Jak podaje serwis The Next Web, wartość transakcji wyniosła około 100 mln dolarów. Z kolei, serwis AllThingsD donosi, że prawdopodobnie witryna Face.com została sprzedana faktycznie za cenę o wiele niższą – 55 lub 60 mln dolarów w gotówce i akcjach.
Serwis Face.com został założony w Izraelu w 2007 roku, a firma podjęła się stworzenia popularnej aplikacji PhotoTagger, pozwalającej na oznaczanie znajomych w wybranych albumach, dzięki technologii szybkiego rozpoznawania twarzy. Aplikacja sugeruje do każdej fotografii tagi, które użytkownicy mogą potwierdzić lub poprawić. Przyspiesza to proces opisywania poszczególnych zdjęć w serwisie. Niestety, aplikacja nie działa na urządzeniach mobilnych. Face.com stworzyła również program Photo Finder, który umożliwia skanowanie zdjęć użytkownika i jego znajomych, publikowanych w serwisie społecznościowym po to, aby odnaleźć nieoznaczone obrazy danej osoby i jej przyjaciół.
Ani Facebook ani Face.com nie chcieli komentować warunków transakcji, która ma zostać sfinalizowana w najbliższych tygodniach.
Wpisy promowane
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
- Style przywództwa a zarządzanie zmianą w organizacjiZarządzanie zmianą w organizacji to proces, który wymaga nie tylko odpowiedniej strategii i narzędzi, ale także właściwego przywództwa. Różnorodne metody ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.