Facebook Ads. Dla których branż?

Reklama Facebook Ads wśród właścicieli firm różnych wielkości, cieszy się sporą popularnością. Zarówno jednoosobowe działalności, jak i biznesy liczące ponad 10 tysięcy pracowników, mają szansę na dotarcie do swoich Odbiorców. Jednak jak wygląda sytuacja w kontekście branż? O tym w poniższym wpisie!

Facebook Ads. Dla których branż? 1

Uniwersalność narzędzia

Narzędzie Facebook Ads jest bez wątpienia stosunkowo uniwersalne. Możesz kierować reklamę do kobiet po 30-stce, zainteresowanych modą, zakupami online, lub zwięźlej – strojami kąpielowymi. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby komunikować przekaz także do młodych mężczyzn, których interesuje żeglarstwo na letnich igrzyskach olimpijskich. :) Z Facebooka codziennie korzysta wiele ludzi, co znacznie ułatwia dotarcie do potencjalnego Klienta. W odróżnieniu od reklam Google Ads, Facebook daje możliwość pokazania się wśród Użytkowników, którzy jeszcze tej potrzeby zakupu nie wykreowali. Działania na tym kanale idealnie więc nadają się do budowy świadomości na temat marki.

Różne branże, inna taktyka

Nie ma jednoznacznej reguły, w jakich branżach reklama Facebook Ads sprawdzi się najlepiej. Jedno jest pewne – w przypadku każdej branży taktyka będzie inna (a przynajmniej powinna taka być). Można pójść o krok dalej i stwierdzić, że każde przedsiębiorstwo wymaga indywidualnego podejścia. Sporo zależy także od etapu rozwoju, na jakim znajduje się Twój biznes oraz cele, jakie chcesz osiągnąć poprzez wyświetlanie reklamy (może to być np. pozyskiwanie kontaktów, albo sprzedaż z katalogu).

Branże, dla których szczególnie poleca się wdrożenie działań z zakresu Facebook Ads to:

  • branża kosmetyczna,
  • branża odzieżowa,
  • branża budowlana,
  • branża gastronomiczna,
  • branża hotelarska,
  • branża transportowa,

…i dla wszystkich e-commerce, czyli sklepów, których jedyne (lub główne) źródło sprzedaży jest Internet.

Zakazane reklamy Facebook Ads

Pomimo tego, że reklamy Facebook poleca się prawie każdemu, to – jak to zazwyczaj bywa – są wyjątki. Tak jest również i w tym przypadku. Sprawdź, czy Twoja działalność jest powiązana z którymkolwiek punktem z listy zakazanych reklam na Facebooku.

Portal przestrzega przed reklamowaniem:

  • produktów tytoniowych,
  • narkotyków,
  • broni, amunicji lub materiałów wybuchowych,
  • niebezpiecznych suplementów,
  • produktów lub usług dla dorosłych,
  • treści szokujących, przedstawiających przemoc,
  • treści kontrowersyjnych, politycznych,
  • treści typu ,,przed” i ,,po” na tle zdrowotnym,
  • treści zachęcających do skorzystania z pożyczek krótkoterminowych,
  • innych, nielegalnych produktów bądź usług.

Nieakceptowalne są także reklamy złej jakości, zawierające wulgaryzmy, błędy ortograficzne, mylące stwierdzenia, a także treści przypisujące lub sugerujące cechy osobowe, m.in. rasa, pochodzenie etniczne, religia, przekonania, wiek, czy orientacja seksualna.

Przykłady poprawnie i błędnie zastosowanej komunikacji w kontekście reklam na Facebooku*:

  • Niepełnosprawność lub choroba
Facebook Ads. Dla których branż? 2
  • Status materialny i informacje finansowe
Facebook Ads. Dla których branż? 3
  • Wiek
Facebook Ads. Dla których branż? 4

*żródło: https://www.facebook.com/policies/ads/prohibited_content/personal_attributes

Chcesz rozpocząć promocję Twojego biznesu na Facebooku, ale nie wiesz, czy warto? Skontaktuj się z agencją Facebook Ads Katowice. Chętnie podpowiedzą, od czego zacząć oraz przedstawią rekomendowane działania dla Twojego biznesu!

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top