Reklama Facebook Ads wśród właścicieli firm różnych wielkości, cieszy się sporą popularnością. Zarówno jednoosobowe działalności, jak i biznesy liczące ponad 10 tysięcy pracowników, mają szansę na dotarcie do swoich Odbiorców. Jednak jak wygląda sytuacja w kontekście branż? O tym w poniższym wpisie!
Uniwersalność narzędzia
Narzędzie Facebook Ads jest bez wątpienia stosunkowo uniwersalne. Możesz kierować reklamę do kobiet po 30-stce, zainteresowanych modą, zakupami online, lub zwięźlej – strojami kąpielowymi. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby komunikować przekaz także do młodych mężczyzn, których interesuje żeglarstwo na letnich igrzyskach olimpijskich. :) Z Facebooka codziennie korzysta wiele ludzi, co znacznie ułatwia dotarcie do potencjalnego Klienta. W odróżnieniu od reklam Google Ads, Facebook daje możliwość pokazania się wśród Użytkowników, którzy jeszcze tej potrzeby zakupu nie wykreowali. Działania na tym kanale idealnie więc nadają się do budowy świadomości na temat marki.
Różne branże, inna taktyka
Nie ma jednoznacznej reguły, w jakich branżach reklama Facebook Ads sprawdzi się najlepiej. Jedno jest pewne – w przypadku każdej branży taktyka będzie inna (a przynajmniej powinna taka być). Można pójść o krok dalej i stwierdzić, że każde przedsiębiorstwo wymaga indywidualnego podejścia. Sporo zależy także od etapu rozwoju, na jakim znajduje się Twój biznes oraz cele, jakie chcesz osiągnąć poprzez wyświetlanie reklamy (może to być np. pozyskiwanie kontaktów, albo sprzedaż z katalogu).
Branże, dla których szczególnie poleca się wdrożenie działań z zakresu Facebook Ads to:
- branża kosmetyczna,
- branża odzieżowa,
- branża budowlana,
- branża gastronomiczna,
- branża hotelarska,
- branża transportowa,
…i dla wszystkich e-commerce, czyli sklepów, których jedyne (lub główne) źródło sprzedaży jest Internet.
Zakazane reklamy Facebook Ads
Pomimo tego, że reklamy Facebook poleca się prawie każdemu, to – jak to zazwyczaj bywa – są wyjątki. Tak jest również i w tym przypadku. Sprawdź, czy Twoja działalność jest powiązana z którymkolwiek punktem z listy zakazanych reklam na Facebooku.
Portal przestrzega przed reklamowaniem:
- produktów tytoniowych,
- narkotyków,
- broni, amunicji lub materiałów wybuchowych,
- niebezpiecznych suplementów,
- produktów lub usług dla dorosłych,
- treści szokujących, przedstawiających przemoc,
- treści kontrowersyjnych, politycznych,
- treści typu ,,przed” i ,,po” na tle zdrowotnym,
- treści zachęcających do skorzystania z pożyczek krótkoterminowych,
- innych, nielegalnych produktów bądź usług.
Nieakceptowalne są także reklamy złej jakości, zawierające wulgaryzmy, błędy ortograficzne, mylące stwierdzenia, a także treści przypisujące lub sugerujące cechy osobowe, m.in. rasa, pochodzenie etniczne, religia, przekonania, wiek, czy orientacja seksualna.
Przykłady poprawnie i błędnie zastosowanej komunikacji w kontekście reklam na Facebooku*:
- Niepełnosprawność lub choroba
- Status materialny i informacje finansowe
- Wiek
*żródło: https://www.facebook.com/policies/ads/prohibited_content/personal_attributes
Chcesz rozpocząć promocję Twojego biznesu na Facebooku, ale nie wiesz, czy warto? Skontaktuj się z agencją Facebook Ads Katowice. Chętnie podpowiedzą, od czego zacząć oraz przedstawią rekomendowane działania dla Twojego biznesu!
Wpisy promowane
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.