Facebook przedstawił swoje wyniki finansowe za czwarty kwartał 2012 r. Lepsze od spodziewanych, imponujące zwłaszcza w obszarze działań mobilnych.
Po raz kolejny już firma pokonała oczekiwania analityków, co natychmiast przełożyło się na optymizm inwestorów. Po ogłoszeniu wyników finansowych akcje serwisu podrożały o 8 proc.
Facebook zarobił w czwartym kwartale roku 1,585 mld dolarów (40 proc. więcej niż w poprzednim roku). Większość przychodów pochodzi z reklam – 1,33 mld dolarów. W całym roku Facebook miał 5,089 mld dolarów przychodu, z czego 4,279 mld pochodzi z działań reklamowych. Przychody z reklam mobilnych wzrosły o 14 proc. w trzecim kwartale 2012 r., a w czwartym o 23 proc.
Zysk netto firmy wyniósł 65 mln dolarów, przy 45,8 mln dolarów spodziewanych przez analityków. W ubiegłym roku serwis zarobił 302 mln dolarów „na czysto” przy 1,131 mld dolarów przychodów.
Obok danych finansowych przedstawiono statystyki dotyczące samych użytkowników. I tak, z Facebooka korzysta obecnie 1,06 mld osób (25–proc. wzrost rok do roku). Każdego dnia z serwisu korzysta zaś średnio 618 mln osób (28 proc. wzrostu). Najciekawiej prezentują się dane związane z urządzeniami mobilnymi. Na komórkach i tabletach z Facebooka korzysta 680 mln osób, to 57–proc. wzrost w porównaniu do analogicznego okresu 2011 r. Warto również podkreślić, że po raz pierwszy w historii liczba „moblinych” użytkowników była większa niż liczba osób, które z serwisu korzystają na komputerach stacjonarnych.
Wyniki Facebooka są bardzo dobre, lepsze od spodziewanych. Serwis jest olbrzymi i od dawna budzi to wątpliwości inwestorów, którzy zastanawiają się czy tak duża firma jest w stanie szybko reagować na zmiany w nawykach użytkowników. Wyniki pokazały, że jak najbardziej – strategia inwestowania w platformy mobilne przynosi efekty.
Wpisy promowane
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
- Mewa zaprezentuje na Targach SAWO w Poznaniu (23-25.04.2024) odzież roboczą, ochronną i ostrzegawczą dla przemysłu i rzemiosła oraz ofertę w zakresie artykułów bhpW dniach od 23-25 kwietnia b.r. firma Mewa obecna będzie na Międzynarodowych Targach Ochrony Pracy, Pożarnictwa i Ratownictwa SAWO w ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.