Facebook nie rozczarował, zwłaszcza w obszarze „mobile”

Opublikowano: 31 stycznia 2013. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Facebook przedstawił swoje wyniki finansowe za czwarty kwartał 2012 r. Lepsze od spodziewanych, imponujące zwłaszcza w obszarze działań mobilnych.

Po raz kolejny już firma pokonała oczekiwania analityków, co natychmiast przełożyło się na optymizm inwestorów. Po ogłoszeniu wyników finansowych akcje serwisu podrożały o 8 proc.

Facebook zarobił w czwartym kwartale roku 1,585 mld dolarów (40 proc. więcej niż w poprzednim roku). Większość przychodów pochodzi z reklam – 1,33 mld dolarów. W całym roku Facebook miał 5,089 mld dolarów przychodu, z czego 4,279 mld pochodzi z działań reklamowych. Przychody z reklam mobilnych wzrosły o 14 proc. w trzecim kwartale 2012 r., a w czwartym o 23 proc.

Zysk netto firmy wyniósł 65 mln dolarów, przy 45,8 mln dolarów spodziewanych przez analityków. W ubiegłym roku serwis zarobił 302 mln dolarów „na czysto” przy 1,131 mld dolarów przychodów.

Facebook wyniki

Obok danych finansowych przedstawiono statystyki dotyczące samych użytkowników. I tak, z Facebooka korzysta obecnie 1,06 mld osób (25–proc. wzrost rok do roku). Każdego dnia z serwisu korzysta zaś średnio 618 mln osób (28 proc. wzrostu). Najciekawiej prezentują się dane związane z urządzeniami mobilnymi. Na komórkach i tabletach z Facebooka korzysta 680 mln osób, to 57–proc. wzrost w porównaniu do analogicznego okresu 2011 r. Warto również podkreślić, że po raz pierwszy w historii liczba „moblinych” użytkowników była większa niż liczba osób, które z serwisu korzystają na komputerach stacjonarnych.

Wyniki Facebooka są bardzo dobre, lepsze od spodziewanych. Serwis jest olbrzymi i od dawna budzi to wątpliwości inwestorów, którzy zastanawiają się czy tak duża firma jest w stanie szybko reagować na zmiany w nawykach użytkowników. Wyniki pokazały, że jak najbardziej – strategia inwestowania w platformy mobilne przynosi efekty.

Dawid ZarazińskiFacebook nie rozczarował, zwłaszcza w obszarze „mobile”

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.