Facebook wprowadza nową platformę Deals – będzie konkurencją dla Groupon’a?

Opublikowano: 26 kwietnia 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Facebook uruchamia odświeżoną platformę Deals – funkcję lokalnych zakupów, dzięki której serwis społecznościowy konkurować będzie z takimi projektami jak choćby Groupon. Na początek Deals dostępne będzie w pięciu amerykańskich miastach.

Już dziś Facebook udostępnić ma platformę Deals w pięciu amerykańskich miastach. Są to: San Francisco, Austin, Dallas, Atlanta oraz San Diego. Jak donosi New York Times lokalne oferty będą przesyłane użytkownikom Facebooka drogą mailową oraz pojawią się w ich aktualnościach.

Wszyscy użytkownicy Facebooka mogą dopisać się do Deals na specjalnie przygotowanej stronie. Mieszkańcy pięciu wyżej wymienionych miast powinni zobaczyć i móc wykorzystywać funkcję w ciągu najbliższych godzin.

Facebook wprowadza nową platformę Deals - będzie konkurencją dla Groupon’a? 1

Facebook wprowadza nową platformę Deals - będzie konkurencją dla Groupon’a? 2

O wprowadzeniu platformy Facebook Deals informowaliśmy na początku listopada ubiegłego roku. Funkcja jest integralną częścią platformy Facebook Places, która umożliwia „logowanie się” w różnych miejscach oraz powiadamianie o tym swoich znajomych. Wraz z uruchomieniem Deals użytkownicy serwisu społecznościowego mogą nie tylko „meldować się” w odwiedzanych miejscach, ale jednocześnie korzystać ze specjalnie przygotowanych ofert np. kuponów rabatowych. W styczniu funkcja zawitała do części krajów Europy, a pod koniec marca – także do Polski.

Nowe Deals, które startują właśnie w USA mniej przypominają geolokalizacyjny styl Foursquare, a bardziej – grupowe zakupy w wydaniu Groupon’a. Użytkownicy będą mogli kupować vouchery na usługi lub produkty po znacznie obniżonej cenie oraz wykorzystywać je w długim okresie czasu.

Co ważne, transakcje Deals obsługiwane będą także – obok kart kredytowych – za pośrednictwem waluty Facebook Credits. Oznacza to płynne połączanie między wirtualną wymianą, a zakupami w „realu”.

Grafiki: Mashable.com

Dawid ZarazińskiFacebook wprowadza nową platformę Deals – będzie konkurencją dla Groupon’a?

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.