Korzystanie z faktoringu to dogodne rozwiązanie zarówno dla dużych, jak i mniejszych przedsiębiorstw. Wyprzedawanie faktur może być receptą na część problemów i pomóc w sprawnym funkcjonowaniu przedsiębiorstwa. Jakie korzyści wynikają z faktoringu dla firm?
Płynność finansowa
Płynność finansowa to podstawa funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa. Codziennie na firmowe konta wpływają środki, które później są przeznaczane na opłacenie bieżących potrzeb, pensji, rachunków, zakup materiałów, sprzętu do produkcji i wielu innych. Wstrzymanie regularnego przepływu kapitału oznacza zaburzenia w funkcjonowaniu całej spółki. Nawet kilkudniowe spóźnienia z opłaceniem faktur przez kontrahentów mogą poskutkować większymi problemami. Skorzystanie z usług firmy faktoringowej zapewnia dopływ gotówki w kryzysowej sytuacji. To również doskonała alternatywa dla kredytów i pożyczek.

Wzrost konkurencyjności
Oferowanie kontrahentom wydłużonych terminów płatności może być jednym ze sposobów na przyciągnięcie biznesowych partnerów. Niestety, regularne problemy z nieterminowymi płatnościami mogą negatywnie wpłynąć na naszą elastyczność i możliwości. Cierpi na tym nasza konkurencyjność – oferta przedsiębiorstwa nie jest już tak atrakcyjna, co wpływa na utratę klientów. Wybór odpowiedniego faktoringu pozwoli zapobiec podobnym sytuacjom. Dzięki sprzedaży faktur będziemy w stanie oferować dłuższy okres spłaty, a jednocześnie nie będziemy zmuszeni do obniżenia jakości naszych usług.
Zawieranie bezpiecznych transakcji
Zawierając umowę z kontrahentem, nie możemy przewidzieć, czy będzie on w stanie rozliczyć się z nami w ustalonym terminie. Czasem podjęcie takiego ryzyka wiele kosztuje. Takim sytuacjom można jednak zapobiec. Faktoring dla firm to nie tylko wykupowanie faktur, ale także szereg innych usług. Dzięki prowadzonej przez specjalistów weryfikacji możemy uzyskać szczegółowe informacje na temat innych kontrahentów. W ten sposób możemy poznać możliwości naszego partnera jeszcze przed podjęciem jakichkolwiek działań.
Dowolność w sprzedaży faktur
To, które faktury postanowimy sprzedać, zależy wyłącznie od nas. Usługa faktoringu gwarantuje nam dowolność w zarządzaniu należnościami, dzięki czemu możemy odsprzedawać pojedyncze umowy lub całe pakiety. Wystawione zobowiązania mogą dotyczyć nawet niewielkich sum (minimalna kwota to 700 zł), a sprzedaży podlegają także kontrakty zawarte w innych walutach. Dodatkowo nasze kontakty z faktorem nie muszą być regularne. Sprzedajemy faktury, kiedy mamy taką potrzebę, nie obowiązuje nas żadne minimum.
Wpisy promowane
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
- Mierzenie czasu pracy w dynamicznym świecie: odkryj skuteczne sposoby z TimeCamp!Zastanawiasz się, jak usprawnić zarządzanie czasem pracy w rozproszonym zespole i nie stracić przy tym motywacji? Sprawdź, jak TimeCamp może ...
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.