Faktoring jest usługą finansową, która pozwala przedsiębiorstwom na poprawę płynności finansowej poprzez przekształcenie wierzytelności na gotówkę, przed czasem ich płatności. Jest to szczególnie przydatne dla firm, które mają dłuższe terminy oczekiwania na zapłatę faktur, co może znacząco wpływać na ich zdolność finansowania bieżącej działalności i inwestycji. Usługa faktoringu polega na tym, że przedsiębiorstwo sprzedaje swoje krótkoterminowe wierzytelności handlowe firmie faktoringowej, zwanej także faktorem. Faktor zobowiązuje się do zapłaty określonego procentu wartości faktur prawie natychmiast po ich przejęciu, co zapewnia przedsiębiorstwu dostęp do środków, zanim sam dłużnik ureguluje należność. Istnieje kilka rodzajów faktoringu. W tym artykule chcemy omówić dwie, najbardziej popularne formy – faktoring bez regresu i z regresem. Co warto o nich wiedzieć? Zachęcamy do lektury krótkiego poradnika przygotowanego przez GRENKE!

Podstawowe różnice między faktoringiem z regresem a bez regresu
Faktoring z regresem oznacza, że przedsiębiorstwo, które sprzedaje swoje wierzytelności faktorowi, pozostaje odpowiedzialne za możliwość niezapłacenia faktur przez swoich odbiorców. W praktyce oznacza to, że jeśli odbiorca nie ureguluje należności, klient musi zwrócić faktorowi środki wypłacone w ramach finansowania faktur.
Z kolei faktoring bez regresu jest dużo lepszym rozwiązaniem dla przedsiębiorców, gdyż zapewnia większe bezpieczeństwo finansowe. W tej formie finansowania klienci mogą korzystać m.in. z finansowania i ubezpieczenia sprzedaży krajowej, jak i zagranicznej.
Ta forma faktoringu oferuje przedsiębiorstwu większą stabilność finansową i przewidywalność przepływów pieniężnych.
Wybór między faktoringiem z regresem a bez regresu powinien być podyktowany indywidualną analizą potrzeb i możliwości finansowych przedsiębiorstwa, a także oceną kondycji finansowej i wiarygodności jego odbiorców. Faktoring bez regresu może być preferowany przez firmy poszukujące większej pewności finansowej, podczas gdy faktoring z regresem jest polecany osobom, które współpracują ze stałymi klientami krajowymi już dłuższy czas, mają pewność, że są oni wypłacalni i wiarygodni.
Faktoring bez regresu z GRENKE
Jedną z popularniejszych i polecanych przez GRENKE ofert usług, jest faktoring bez regresu. Stanowi rozwiązanie finansowe, które zapewnia przedsiębiorstwom większą stabilność i bezpieczeństwo w zarządzaniu przepływami pieniężnymi.
W ramach faktoringu bez regresu, GRENKE oferuje kompleksowy pakiet usług, który jest zaprojektowany tak, aby wspierać przedsiębiorstwa w zarządzaniu ich finansami i ryzykiem związanym z niewypłacalnością odbiorców. Kluczowe aspekty tego pakietu obejmują finansowanie sprzedaży krajowej i zagranicznej, ubezpieczenie wszystkich należności, a także wsparcie dedykowanego opiekuna klienta. Istnieje również możliwość postawienia na faktoring mieszany, który łączy atuty faktoringu z regresem i bez regresu. Klient może liczyć na przyjęcie ryzyka braku płatności od wybranych odbiorców, a przy doskonale rozpoznanych przez siebie odbiorcach zrezygnować z dodatkowego ubezpieczenia sprzedaży.
Podsumowanie
Faktoring z regresem i bez regresu to dwie, ważne formy finansowania wierzytelności, które różnią się głównie stopniem ryzyka i odpowiedzialności przyjmowanymi przez przedsiębiorstwo oraz faktora. Faktoring z regresem wiąże się z mniejszymi kosztami, lecz wymaga od przedsiębiorstwa zwrotu środków w przypadku niewypłacalności odbiorców. Natomiast faktoring bez regresu, choć droższy, oferuje przedsiębiorcom większe bezpieczeństwo finansowe, przejmując ryzyko niewypłacalności odbiorców. Jest to szczególnie korzystne w handlu międzynarodowym. Wybór odpowiedniego modelu faktoringu powinien być dokładnie przemyślany i dostosowany do indywidualnych potrzeb oraz kondycji finansowej firmy i jej klientów, aby zapewnić optymalne zarządzanie przepływami pieniężnymi oraz stabilność operacyjną przedsiębiorstwa.
Wpisy promowane
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
- Mierzenie czasu pracy w dynamicznym świecie: odkryj skuteczne sposoby z TimeCamp!Zastanawiasz się, jak usprawnić zarządzanie czasem pracy w rozproszonym zespole i nie stracić przy tym motywacji? Sprawdź, jak TimeCamp może ...
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.