Filmowi potentaci otwierają rynek internetowego wideo

Większość dużych studiów filmowych oraz sprzedawców sieciowego wideo przygotowuje się do uruchomienia nowej, internetowej inicjatywy zwanej Otwartym Rynkiem. Koncepcję opracowało i zaproponowało Sony.

Otwarty Rynek wiąże się przede wszystkim z większą interoperacyjnością. Kinowe tuzy chcą współpracować ze sobą w celu zintegrowania różnych formatów wideo, także w zakresie cyfrowego zarządzania prawami autorskimi (DRM). Chodzi o to, aby użytkownicy nie byli „uwięzieni” w ramach jednego standardu i mogli cieszyć się zawartością dostarczaną przez innych, alternatywnych operatorów.

Celem studiów jest uniknięcie losu branży muzycznej, którą wykończyła wewnętrzna rywalizacja i przywiązanie właśnie do DRM. Stąd pomysł na Otwarty Rynek, który będzie zarządzany przez niezależnego, zewnętrznego operatora pełniącego funkcję arbitra w sporach między korporacjami. Dzięki temu dana osoba – kupując wideo w standardzie promowanym przez określoną firmę – będzie miała pewność, że zostanie ono odtworzone pod warunkiem posiadania urządzenia / oprogramowania spełniającego wymogi Otwartego Rynku.

W ramach inicjatywy działają takie studia jak Fox, Paramount, Sony, Universal i Time Warner, a także sprzedawcy – Amazon, Target, WalMart, Comcast, MovieLink czy CinemaNow. Poza stawką pozostaje grupa Walta Disneya (Pixar, Touchstone, Miramax), a także Apple.

Źródło: TechCrunch

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top