Większość dużych studiów filmowych oraz sprzedawców sieciowego wideo przygotowuje się do uruchomienia nowej, internetowej inicjatywy zwanej Otwartym Rynkiem. Koncepcję opracowało i zaproponowało Sony.
Otwarty Rynek wiąże się przede wszystkim z większą interoperacyjnością. Kinowe tuzy chcą współpracować ze sobą w celu zintegrowania różnych formatów wideo, także w zakresie cyfrowego zarządzania prawami autorskimi (DRM). Chodzi o to, aby użytkownicy nie byli „uwięzieni” w ramach jednego standardu i mogli cieszyć się zawartością dostarczaną przez innych, alternatywnych operatorów.
Celem studiów jest uniknięcie losu branży muzycznej, którą wykończyła wewnętrzna rywalizacja i przywiązanie właśnie do DRM. Stąd pomysł na Otwarty Rynek, który będzie zarządzany przez niezależnego, zewnętrznego operatora pełniącego funkcję arbitra w sporach między korporacjami. Dzięki temu dana osoba – kupując wideo w standardzie promowanym przez określoną firmę – będzie miała pewność, że zostanie ono odtworzone pod warunkiem posiadania urządzenia / oprogramowania spełniającego wymogi Otwartego Rynku.
W ramach inicjatywy działają takie studia jak Fox, Paramount, Sony, Universal i Time Warner, a także sprzedawcy – Amazon, Target, WalMart, Comcast, MovieLink czy CinemaNow. Poza stawką pozostaje grupa Walta Disneya (Pixar, Touchstone, Miramax), a także Apple.
Źródło: TechCrunch
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.