Filmy korporacyjne jako idealne narzędzie Public Relations

Opublikowano: 13 listopada 2015. Kategoria: Wpisy Promowane.

Filmy korporacyjne są coraz chętniej wykorzystywanym narzędziem służącym do tego, by podkreślać i poprawiać wizerunek danej firmy. Istotne jest to, że poprzez tego typu filmy buduje się wizerunek firmy zarówno wśród jej pracowników, jak ich wśród osób z zewnątrz, w tym klientów.

Dlaczego realizuje się filmy korporacyjne?

Produkcja filmów korporacyjnych cieszy się dużą popularnością. Tworzy się je z różnych względów, na przykład dla celów wewnętrznych, czyli po to, by korzystać z nich w czasie szkoleń pracowniczych. Zawierają one materiały pozwalające pogłębiać wiedzę osób zatrudnionych w firmie na różnych stanowiskach, stanowią też cenne źródło informacji dla praktykantów i stażystów. Filmy szkoleniowe realizowane są zazwyczaj w taki sposób, by pozwalały pracownikowi identyfikować się z firmą, zachęcają też do integracji z innymi pracownikami i poprawiają ich wzajemne relacje.

korpo1

Nie wolno też zapominać o tym, że dysponując filmem korporacyjnym, włada się potężnym narzędziem PR-owym. Dobrze zrealizowany film korporacyjny przedstawia firmę w sposób dla niej korzystny, co wiąże się z tym, że wszelkie jej zalety przedstawiane są w sposób atrakcyjny dla widza. Właśnie odpowiednia forma przekazu decyduje o sukcesie takiego filmu. Musi on przykuwać uwagę i prezentować fakty istotne dla rozwoju pracownika lub ważne dla klienta firmy. Warto postarać się o to, by końcowy efekt pracy nad filmem korporacyjnym rzeczywiście robił dobre wrażenie, a nie rozczarowywał schematycznością.

Co może prezentować film korporacyjny?

Odpowiedź na to pytanie nie jest wcale oczywista. Oczywiście filmy tego typu dają widzowi odpowiedzi na podstawowe pytania, które nasuwają się zawsze, gdy ma się do czynienia z nieznaną dotąd firmą. Ważne jest, aby dać widzowi odpowiedź na pytanie, czym zajmuje się korporacja, jaka jest jej historia i jakie wartości są ważne dla osób, które ją tworzą. Niektóre filmy korporacyjne dotyczą pewnych ważnych dla firmy projektów, nowych technologii, które od niedawna wdrożyła, czy konkretnych produktów lub usług.

Podczas produkcji filmów korporacyjnych liczy się pomysł i kreatywność oraz oryginalna wizja, ponieważ sztampowe filmy nie zapadają w pamięć i nudzą inteligentnego widza. Nie da się ukryć, że w obecnych czasach filmy korporacyjne są wizytówką firmy. Realizacja filmów jak najtańszym kosztem może niestety rozczarowywać. Trzeba podkreślić, że im wyższy jest poziom artystyczny takich filmów, tym większa szansa na to, że wyróżni się on wśród podobnych produkcji prezentujących działalność firm z tej samej branży.

Ważna jest koncepcja i poziom wykonania filmu

O tym, że produkcja filmów korporacyjnych to ważny element promocji firmy przekonano się już w wielu krajach na całym świecie. Filmy takie nagradza się na festiwalach filmów korporacyjnych, a zdobycie wyróżnienia podczas takich konkursów podnosi prestiż firmy. Tak naprawdę nie ma niezawodnego pomysłu na to, jak zrealizować świetny film prezentujący firmę, ponieważ wiele zależy od tego jakiej branży dotyczy jej działalność. Trzeba też podkreślić, że nie istnieją ustalone schematy, których musi trzymać się twórca filmu korporacyjnego, choć oczywiście wiele zależy od tego, jakie są oczekiwania klienta, czyli samej korporacji.

W przeciwieństwie do reklamy, w której istnieją pewne zasady, film korporacyjny pozwala na popisanie się kreatywnością i realizację nawet artystycznych ambicji. Interesującą możliwością jest realizacja filmów korporacyjnych koncentrujących się na odpowiedzialności społecznej – takimi produkcjami mogą się pochwalić wielkie, międzynarodowe koncerny.

Artykuł powstał przy współpracy z www.ostro-video.pl

Wpisy PromowaneFilmy korporacyjne jako idealne narzędzie Public Relations

Podziel się!

O autorze

Wpisy Promowane

Na e-biznes.pl nie znajdziesz agresywnych form reklamowych – staramy się dostarczać Czytelnikom przede wszystkim ciekawą treść w czytelnej formie. Dlatego też proponujemy promocję Waszej firmy w formie informacji. Wpisy promowane znajdują się w lewej części strony – w bardzo rozpoznawalnym miejscu. Obok wpisu może pojawić się również logo Twojej firmy. Szczegóły znajdują w dziale Oferta.