Firma Google uruchomiła Transparency Report, zestaw narzędzi wraz z interaktywną mapą pokazującą, jakie rządy wysłały do korporacji zapytania w sprawie użytkowników lub zażądały jakieś formy cenzury lub ingerowania w internetowe treści w danym czasie.
Mapa pokazuje na przykład, że w okresie od stycznia do czerwca 2010 r. rząd amerykański pytał o użytkowników Google 4287 razy i prosił o integrację w treści 128 razy. Inne kraje, które zwracały się do firmy wielokrotnie (powyżej 1000 razy) to m.in. Brazylia, Francja, Indie czy Wielka Brytania.
Mapa pozwala również sprawdzić ile razy dany kraj odwoływał się do Google i o jakie serwisy chodziły. Dla przykładu: od lipca do grudnia 2009 roku wydanych zostało siedem decyzji sądów USA dotyczących usunięcia treści z YouTube oraz sześć – z Blogger’a. W tym samym okresie polski rząd skierował do Google 86 zapytań w sprawie użytkowników.
Kolejne narzędzie to graficzne przedstawienie ruchu w usługach Google w różnych krajach świata. Firma tłumaczy: tam, gdzie na wykresie pojawiają przestoje, oznacza to, że dany rząd blokuje dostęp do informacji lub zachodzą problemy techniczne.
Przejrzystość jest główną wartością w Google. Jako firma czujemy się odpowiedzialni za zapewnienie maksymalnej przejrzystości w przepływie informacji w naszych narzędziach i usługach. Wierzymy, że więcej informacji oznacza większy wybór, większą wolność i ostatecznie – większą władzę dla jednostek – przekonuje firma.
Wpisy promowane
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
- Mewa zaprezentuje na Targach SAWO w Poznaniu (23-25.04.2024) odzież roboczą, ochronną i ostrzegawczą dla przemysłu i rzemiosła oraz ofertę w zakresie artykułów bhpW dniach od 23-25 kwietnia b.r. firma Mewa obecna będzie na Międzynarodowych Targach Ochrony Pracy, Pożarnictwa i Ratownictwa SAWO w ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.