Firmy wybierają VoIP

Firmy skuszone niskimi kosztami, coraz lepszą jakością połączeń i szeroką ofertą usług dodanych coraz częściej decydują się na wdrożenie telefonii internetowej. Tendencję tą potwierdzają statystyki IPFON, jednej z sieci VoIP.
Ponad połowa z kilkudziesięciu tysięcy kont billingowych założonych w tej sieci należy do firm.

„Dzięki VoIP, zyskaliśmy możliwość darmowych rozmów pomiędzy wszystkimi sklepami VOBIS w całej Polsce. Nie płacimy abonamentu, a jedynie to, co wydzwonimy (przy stawkach 9 gr za minutę rozmowy z sekundowym naliczaniem!). Warty podkreślenia jest także zestaw usług dodanych dostępny w VoIP – numery wewnętrzne, system IVR, wysyłanie i odbieranie faksów za pośrednictwem maili – wszystkie te usługi były do niedawna dostępne jedynie w drogich centralkach telefonicznych, a dziś są w standardowej ofercie naszego operatora VoIP. Wciąż przekonujemy się także o nieustępującej tradycyjnej telefonii jakości rozmów” – tłumaczy wybór telefonii VoIP Paweł Kuźma, Business Unit Manager Mobile Solutions, Vobis Microcomputer.

Coraz lepszą jakość połączeń VoIP zgodnie potwierdzają także inni użytkownicy telefonii internetowej. W przeprowadzonej wśród 4000 klientów sieci IPFON ankiecie internetowej, ponad 90 proc. badanych potwierdziło dobrą lub bardzo dobrą jakość połączeń w IPFON. Z kolei 80 proc. klientów sieci, zadowolonych z IPFON, rekomenduje go znajomym.

„To właśnie głównie tym rekomendacjom zawdzięczamy nasz comiesięczny, 30 proc. wzrost ilości minut wydzwonionych minut w sieci IPFON. Warto dodać, że dzwonią głównie firmy, o czym świadczy okres największego ruchu telefonicznego w naszej połączeń, który przypada na godziny pracy. Efekt jest taki, że ponad 50 proc. obsługiwanych przez nas kont billingowych należących do firm generuje nam ok. 70 proc. wszystkich połączeń w naszej sieci” – mówi Przemysław Siwek, Dyrektor ds. Rozwoju IPFON.

Przedstawiciel IPFON podkreśla, że swoje powodzenie wśród klientów biznesowych IPFON zawdzięcza głównie bardzo dobrej jakości połączeń, niskim cenom, sprawnej obsłudze klienta, a także rozbudowanym pakiecie usług dodanych, z których wiele powstało właśnie z myślą o firmach.

Olbrzymie zainteresowanie telefonią VoIP wśród polskich firm pokazuje także wiele raportów rynkowych. Przykładowo zdaniem Synergy Research Group do 2008 roku w Europie Środkowej 50 proc. małych i średnich przedsiębiorstw korzystać będzie z technologii IP zamiast klasycznej telefonii. Z kolei IDC prognozuje, że w Europie Środkowo-Wschodniej, liczba minut wydzwonionych przez Internet wzrośnie w tym roku trzykrotnie, a w porównaniu z 2004 rokiem – 15-krotnie. Także IDC podkreśla, że największe zainteresowanie VoIP wzbudza wśród małych i średnich firm.

www.ipfon.pl

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top