Pojawienie się Flipboard spotkało się ze sporym zainteresowaniem mediów i internautów. Aplikacja przeznaczona dla tabletu Apple iPad, która łączy w sobie magazynowy wygląd z siłą mediów społecznych ma szansę stać się prawdziwym (nie tylko „geekowym”) hitem.
Niektórzy analitycy nazywają Flipboard pierwszą „aplikacją-killerem” dla iPad’a, która w pełni wykorzystuje możliwości urządzenia z nadgryzionym jabłkiem. Pozwalać ma w bardzo nowoczesnej, interesującej formie przeglądać treści informacyjne oraz źródła z mediów społecznych np. polecane przez naszych znajomych na Facebooku, czy Twitterze artykuły. Całość sprawia wrażenie bardzo lekkiej, „magazynowej” aplikacji. Flipboard w działaniu można zobaczyć na poniższym materiale wideo.
Szefem Flipboard jest Mike McCue, twórca przejętej przez Microsoft za 800 mln dolarów firmy TellMe. W wywiadzie udzielonym serwisowi VentureBeat przyznaje, że o aplikacji tego typu zaczął myśleć gdy zadał sobie pytanie: dlaczego sieć jest taka brzydka? Razem ze swym znajomym, Evan’em Doll’em, rozważyli kilka propozycji – między innymi stronę napisaną w formacie HTML5. Doszli jednak do wniosku, że najlepiej będzie stworzyć specjalną aplikację dla tabletu Apple.
Flipboard jest darmowy, a firma McCue’a skupia się raczej na jej rozwoju niż pozyskiwaniu środków finansowych. Ale biznesplan jest jasny; Flipboard ma współpracować z wydawcami i tworzyć specjalne formaty ich serwisów, czy gazet lub udostępniać czytelnikom płatne subskrypcje. Niewykluczone są również formy reklamowe, ale te mają raczej przypominać reklamy znane z ekskluzywnych pism niż proste banerki.
Być może również Flipboard pojawi się na kolejnych platformach. W tym momencie jednak iPad ma kluczowe znaczenie.
Dużo postawiliśmy na iPad’a, słusznie lub niesłusznie. Uważamy obecnie, że iPad jest niedoceniany – mówi McCue.
Flipboard ogłosił właśnie również, że uzyskał 10,5 mln dolarów finansowania z funduszy inwestycyjnych. Wśród osób, które zaufały pomysłowi McCue’a są m.in współtwórca Twittera Jack Dorsey, współtwórca Facebooka Dustin Moskovitz, czy aktor Ashton Kutcher.
Wśród głosów zachwytu pojawiają się jednak i mniej optymistyczne komentarze. Przede wszystkim związane z problemami technicznymi aplikacji – serwery Flipboard nie poradziły sobie z ogromnym zainteresowaniem aplikacją. To jednak kwestia, którą można stosunkowo szybko rozwiązać.
Będziemy z ciekawością przyglądać się rozwojowi tego projektu.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.