Flipboard – nowa jakość elektronicznych magazynów?

Opublikowano: 23 lipca 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , ,

Pojawienie się Flipboard spotkało się ze sporym zainteresowaniem mediów i internautów. Aplikacja przeznaczona dla tabletu Apple iPad, która łączy w sobie magazynowy wygląd z siłą mediów społecznych ma szansę stać się prawdziwym (nie tylko „geekowym”) hitem.

Niektórzy analitycy nazywają Flipboard pierwszą „aplikacją-killerem” dla iPad’a, która w pełni wykorzystuje możliwości urządzenia z nadgryzionym jabłkiem. Pozwalać ma w bardzo nowoczesnej, interesującej formie przeglądać treści informacyjne oraz źródła z mediów społecznych np. polecane przez naszych znajomych na Facebooku, czy Twitterze artykuły. Całość sprawia wrażenie bardzo lekkiej, „magazynowej” aplikacji. Flipboard w działaniu można zobaczyć na poniższym materiale wideo.

Szefem Flipboard jest Mike McCue, twórca przejętej przez Microsoft za 800 mln dolarów firmy TellMe. W wywiadzie udzielonym serwisowi VentureBeat przyznaje, że o aplikacji tego typu zaczął myśleć gdy zadał sobie pytanie: dlaczego sieć jest taka brzydka? Razem ze swym znajomym, Evan’em Doll’em, rozważyli kilka propozycji – między innymi stronę napisaną w formacie HTML5. Doszli jednak do wniosku, że najlepiej będzie stworzyć specjalną aplikację dla tabletu Apple.

Flipboard jest darmowy, a firma McCue’a skupia się raczej na jej rozwoju niż pozyskiwaniu środków finansowych. Ale biznesplan jest jasny; Flipboard ma współpracować z wydawcami i tworzyć specjalne formaty ich serwisów, czy gazet lub udostępniać czytelnikom płatne subskrypcje. Niewykluczone są również formy reklamowe, ale te mają raczej przypominać reklamy znane z ekskluzywnych pism niż proste banerki.

Być może również Flipboard pojawi się na kolejnych platformach. W tym momencie jednak iPad ma kluczowe znaczenie.

Dużo postawiliśmy na iPad’a, słusznie lub niesłusznie. Uważamy obecnie, że iPad jest niedoceniany – mówi McCue.

Flipboard ogłosił właśnie również, że uzyskał 10,5 mln dolarów finansowania z funduszy inwestycyjnych. Wśród osób, które zaufały pomysłowi McCue’a są m.in współtwórca Twittera Jack Dorsey, współtwórca Facebooka Dustin Moskovitz, czy aktor Ashton Kutcher.

Wśród głosów zachwytu pojawiają się jednak i mniej optymistyczne komentarze. Przede wszystkim związane z problemami technicznymi aplikacji – serwery Flipboard nie poradziły sobie z ogromnym zainteresowaniem aplikacją. To jednak kwestia, którą można stosunkowo szybko rozwiązać.

Będziemy z ciekawością przyglądać się rozwojowi tego projektu.

Dawid ZarazińskiFlipboard – nowa jakość elektronicznych magazynów?

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.