Foodpanda: już 64 proc. Polaków zamawia jedzenie z dostawą do domu

Opublikowano: 3 lutego 2014. Kategoria: Rynek. Tagi:

Na zlecenie Foodpanda instytut Homo Homini przeprowadził badania dotyczące zamawiania jedzenia do domu. 64 proc. z nas zamawia już jedzenie z dostawą do domu, internet do tego celu wykorzystuje 38 proc. osób. Najczęściej jedzenie zamawiają osoby w wieku 35-44.

wykres2Przeprowadzone badanie dowodzi, że najchętniej zamawiamy jedzenie z dostawą w porze kolacyjnej, od piątku do niedzieli. Aż 44 procent badanych wybiera właśnie tę porę i dni. Wśród posiłków z dostawą, popularne są również sobotnie i niedzielne obiady – 18,5 procent.

Najpopularniejsze potrawy, wybierane przez osoby zamawiające jedzenie z dostawą do domu, należą do kuchni włoskiej – 73 procent. Następne w kolejności są dania azjatyckie, które wybiera 11 procent, badanych.

W przypadku zamówień internetowych, sytuacja wygląda zupełnie inaczej. Oczywiście, zamawiający przez telefon mogą intuicyjnie wybrać np. pizzę, jednak gdy zaoferuje im się szerszy wachlarz potraw, tak jak ma to miejsce w internecie, to ich wybory są zupełnie inne. Według naszych danych, osoby zamawiające za pomocą aplikacji mobilnych i internetu, preferują kuchnię azjatycką, na którą przypada 29 procent zamówień. Na kolejnym miejscu możemy znaleźć pizzę – 26 procent. Na 3. miejscu burgery – 22 procent, a tuż za nimi kuchnię polską– powiedział Michał Rokosz z Foodpanda.pl

Najczęstszym powodem, który decyduje o zamówieniu potraw z dostawą do domu jest wygoda takiego rozwiązania – tak deklaruje 58 procent. Dla kupujących w ten sposób liczy się również oszczędność czasu, który musieliby poświęcić na gotowanie – 39 procent.

Sylwester KozakFoodpanda: już 64 proc. Polaków zamawia jedzenie z dostawą do domu

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.