Nie ulega wątpliwości, iż zdecydowana większość konsumentów to przede wszystkim wzrokowcy, którzy najpierw oglądają towar, a dopiero potem zapoznają się z jego specyfikacją. Dlatego też tak ważną rolę w każdej sprzedaży pełni dobre zdjęcie produktu, które w pierwszej kolejności zainteresuje potencjalnego kupującego, a następnie wpłynie na jego decyzję zakupową.
Dużą rolę w tym procesie odgrywa fotografia produktowa, która należy do jednej z najszybciej rozwijających się dziedzin fotografii. I trudno się temu dziwić, gdyż to właśnie ta odmiana sztuki fotograficznej pozwala pokazać wszystkie cechy i zalety prezentowanego produktu. Czym jest fotografia produktowa i w jaki sposób się ją tworzy? Oto kilka podstawowych informacji.
Czym jest fotografia produktowa?
Fotografia produktowa (czyli packshot) to jedna z kategorii fotografii komercyjnej, która – jak sama nazwa wskazuje – jest ściśle powiązana ze zdjęciami produktów. Już od kilku lat jest z powodzeniem wykorzystywana w handlu czy reklamie, czyli wszędzie tam, gdzie trzeba coś sprzedać. W tej dziedzinie fotografii chodzi o to, aby przedstawić dany towar w sposób dokładny, precyzyjny i jak najbardziej atrakcyjny dla odbiorcy. Zatem fotografia produktowa nie może opierać się na pstryknięciu paru przypadkowych fotek amatorskim sprzętem i w dowolnym pomieszczeniu. Taka strategia mija się z celem. Profesjonalna fotografia produktowa ma pokazać, iż oferowany produkt jest ciekawy, a tym samym wart zakupu. Zatem zdjęcia tego rodzaju są przede wszystkim bardzo wysokiej jakości. Dodatkowo w tej dziedzinie fotografii ważne jest to, aby fotografowany przedmiot pokazać z różnych stron (z przodu, z boku, z tyłu, z góry czy od środka). Dzięki temu klient nie musi dopytywać o wszelkie szczegóły czy prosić o dosłanie większej ilości zdjęć.Packshot może przedstawiać zarówno pojedynczy przedmiot, jak i całą gamę produktów z jednej serii.
Podstawowe zasady fotografii produktowej
Fotografia produktowa to zajęcie niezwykle pracochłonne, które wymaga profesjonalnego sprzętu i wysokich umiejętności. Aby spełniła ona swoje podstawowe zadania, to należy przestrzegać kilku podstawowych zasad:
– neutralne tło, bez zbędnych kolorów czy dodatków (co pozwala odbiorcy skupić się jedynie na przedstawianym przedmiocie),
– światło dzienne (ewentualne lampy powinny stanowić jedynie wsparcie dla naturalnego oświetlenia),
– unikanie jakichkolwiek cieni, które mogłyby przytłoczyć fotografowany przedmiot (co ważne – wielu specjalistów używa dyfuzora do flesza, którego podstawowym zadaniem jest rozprowadzenie światła w sposób równomierny),
– używanie statywu (który gwarantuje odpowiednią ostrość),
– naturalność (fotografia produktowa musi wiernie przedstawiać dany przedmiot – i to zarówno pod względem wyglądu, jak i rozmiaru),
– wypróbowanie kilku perspektyw, aby znaleźć najwłaściwszy kadr końcowy.
Ważnym punktem w przygotowywaniu fotografii produktowej jest pamiętanie o tym, iż w tym przypadku najlepiej postawić na naturalne ujęcia (używanie filtrów zupełnie się nie sprawdza). Dobrze oświetlone i prawidłowo wykonane zdjęcia same się obronią i na pewno spodobają się potencjalnym klientom. Jednocześnie nie wolno zapominać o tym, iż jednym z warunków dobrego zdjęcia jest odpowiednie przygotowanie samego produktu, który będzie motywem przewodnim wykonywanych zdjęć.
Fotografia produktowa to doskonały sposób na stworzenie pięknych i przyciągających wzrok zdjęć, które mają niemały wpływ na zwiększenie sprzedaży. Dzisiaj trudno sobie wyobrazić jakikolwiek sklep internetowy bez dobrze zrobionych fotografii produktów. To od nich w dużej mierze zależy sukces sprzedaży.
Wpisy promowane
- Zmiana strony firmowej – jak uniknąć pułapek i przeprowadzić migrację bezproblemowo?W dynamicznym świecie cyfrowym aktualizacja strony internetowej jest nieunikniona. Nowe technologie, zmieniające się trendy UX i wymagania użytkowników sprawiają, że ...
- Instrukcja technologiczna spawania (WPS). Co powinna zawierać?Instrukcja technologiczna spawania WPS (z ang. Welding Procedure Specification) to dokument, który zawiera informacje niezbędne do prawidłowego wykonania prac spawalniczych. ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
27.03.2025 Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025 Dlaczego Twój e-commerce nie radzi sobie w SEO? (online)
05.04.2025 XXVIII Konkurs KAROLE
09.05.2025 PM Showcase Day
20.05.2025 - 21.05.2025 E-Commerce Connect
30.06.2025 - 01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!