Fotografia produktowa – co należy o niej wiedzieć?

Opublikowano: 22 stycznia 2018. Kategoria: Wpisy Promowane.

Nie ulega wątpliwości, iż zdecydowana większość konsumentów to przede wszystkim wzrokowcy, którzy najpierw oglądają towar, a dopiero potem zapoznają się z jego specyfikacją. Dlatego też tak ważną rolę w każdej sprzedaży pełni dobre zdjęcie produktu, które w pierwszej kolejności zainteresuje potencjalnego kupującego, a następnie wpłynie na jego decyzję zakupową.

Dużą rolę w tym procesie odgrywa fotografia produktowa, która należy do jednej z najszybciej rozwijających się dziedzin fotografii. I trudno się temu dziwić, gdyż to właśnie ta odmiana sztuki fotograficznej pozwala pokazać wszystkie cechy i zalety prezentowanego produktu. Czym jest fotografia produktowa i w jaki sposób się ją tworzy? Oto kilka podstawowych informacji.

Fotografia produktowa - co należy o niej wiedzieć? 1Czym jest fotografia produktowa?
Fotografia produktowa (czyli packshot) to jedna z kategorii fotografii komercyjnej, która – jak sama nazwa wskazuje – jest ściśle powiązana ze zdjęciami produktów. Już od kilku lat jest z powodzeniem wykorzystywana w handlu czy reklamie, czyli wszędzie tam, gdzie trzeba coś sprzedać. W tej dziedzinie fotografii chodzi o to, aby przedstawić dany towar w sposób dokładny, precyzyjny i jak najbardziej atrakcyjny dla odbiorcy. Zatem fotografia produktowa nie może opierać się na pstryknięciu paru przypadkowych fotek amatorskim sprzętem i w dowolnym pomieszczeniu. Taka strategia mija się z celem. Profesjonalna fotografia produktowa ma pokazać, iż oferowany produkt jest ciekawy, a tym samym wart zakupu. Zatem zdjęcia tego rodzaju są przede wszystkim bardzo wysokiej jakości. Dodatkowo w tej dziedzinie fotografii ważne jest to, aby fotografowany przedmiot pokazać z różnych stron (z przodu, z boku, z tyłu, z góry czy od środka). Dzięki temu klient nie musi dopytywać o wszelkie szczegóły czy prosić o dosłanie większej ilości zdjęć.Packshot może przedstawiać zarówno pojedynczy przedmiot, jak i całą gamę produktów z jednej serii.

Podstawowe zasady fotografii produktowej
Fotografia produktowa to zajęcie niezwykle pracochłonne, które wymaga profesjonalnego sprzętu i wysokich umiejętności. Aby spełniła ona swoje podstawowe zadania, to należy przestrzegać kilku podstawowych zasad:
– neutralne tło, bez zbędnych kolorów czy dodatków (co pozwala odbiorcy skupić się jedynie na przedstawianym przedmiocie),
– światło dzienne (ewentualne lampy powinny stanowić jedynie wsparcie dla naturalnego oświetlenia),
– unikanie jakichkolwiek cieni, które mogłyby przytłoczyć fotografowany przedmiot (co ważne – wielu specjalistów używa dyfuzora do flesza, którego podstawowym zadaniem jest rozprowadzenie światła w sposób równomierny),
– używanie statywu (który gwarantuje odpowiednią ostrość),
– naturalność (fotografia produktowa musi wiernie przedstawiać dany przedmiot – i to zarówno pod względem wyglądu, jak i rozmiaru),
– wypróbowanie kilku perspektyw, aby znaleźć najwłaściwszy kadr końcowy.
Ważnym punktem w przygotowywaniu fotografii produktowej jest pamiętanie o tym, iż w tym przypadku najlepiej postawić na naturalne ujęcia (używanie filtrów zupełnie się nie sprawdza). Dobrze oświetlone i prawidłowo wykonane zdjęcia same się obronią i na pewno spodobają się potencjalnym klientom. Jednocześnie nie wolno zapominać o tym, iż jednym z warunków dobrego zdjęcia jest odpowiednie przygotowanie samego produktu, który będzie motywem przewodnim wykonywanych zdjęć.

Fotografia produktowa to doskonały sposób na stworzenie pięknych i przyciągających wzrok zdjęć, które mają niemały wpływ na zwiększenie sprzedaży. Dzisiaj trudno sobie wyobrazić jakikolwiek sklep internetowy bez dobrze zrobionych fotografii produktów. To od nich w dużej mierze zależy sukces sprzedaży.

Wpisy PromowaneFotografia produktowa – co należy o niej wiedzieć?

Podziel się!

O autorze

Wpisy Promowane

Na e-biznes.pl nie znajdziesz agresywnych form reklamowych – staramy się dostarczać Czytelnikom przede wszystkim ciekawą treść w czytelnej formie. Dlatego też proponujemy promocję Waszej firmy w formie informacji. Wpisy promowane znajdują się w lewej części strony – w bardzo rozpoznawalnym miejscu. Obok wpisu może pojawić się również logo Twojej firmy. Szczegóły znajdują w dziale Oferta.