Foursquare: ogromne zaangażowanie użytkowników, niepewny model biznesowy

Opublikowano: 22 listopada 2012. Kategoria: Rynek. Tagi:

Serwis Foursquare poinformował, że właśnie dokonano „czek-inu” numer 3 mld. Poszukuje także pieniędzy na rozwój, choć wyniki finansowe mogą ostudzić nieco zapał inwestorów.

Dwa lata temu Foursquare chwalił się, że jego rozwój jest fenomenalny – ok. 3400–procentowy. Lokalizacyjny serwis społecznościowy miał wtedy 380 mln zameldowań dokonanych przez użytkowników. Po dziewięciu miesiącach, we wrześniu 2011 r., zameldowań było już okrągły miliard. Dziś, 14 miesięcy później, 25 mln użytkowników serwisu dokonało 3 mld „czek-inów”.

W ostatnich trzech miesiącach użytkownicy Foursquare wykonali 167 mln zameldowań, ok. 6,2 mln dziennie, donosi The Next Web.

Serwis istniejący od czterech lat z projektu, który pozwala zameldować się w wybranych miejscach, staje się coraz szerszą platformą, m.in. do odkrywania interesujących miejsc w pobliżu (z rekomendacjami innych użytkowników) czy do rezerwacji stolików w restauracjach. Firma zatrudnia ponad 100 osób w Nowym Jorku, San Francisco i Londynie. Pozyskała do tej pory 71 mln dolarów finansowania i chce znaleźć jeszcze 50 mln.

Inwestorzy z ostrożnością patrzą jednak na wyniki finansowe Foursquare. W tym roku serwis przynieść ma tylko 2 mln dolarów przychodu. Model biznesowy serwisu dopiero się krystalizuje.

Dawid ZarazińskiFoursquare: ogromne zaangażowanie użytkowników, niepewny model biznesowy

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.