Rosyjski gigant Mail.ru próbuje wykorzystać rosnące zainteresowanie mikroblogami i uruchamia własnego konkurenta dla Twittera. Czy Futubra powtórzy sukces chińskich klonów amerykańskiego serwisu?
Twitter ma około dwa miliony rosyjskojęzycznych użytkowników. Wzrost zainteresowania mikroblogiem zanotowano szczególnie po udostępnieniu rosyjskiej wersji językowej w kwietniu 2011 roku.
Jak jednak pokazuje przykład Chin, w których serwisy mikroblogowe (określane tam mianem „weibo”) notują eksplozję zainteresowania, największym zainteresowaniem cieszą się krajowe odpowiedniki Twittera. Wzrost Weibo może imponować: w 2011 roku zanotowano 296 proc. wzrost ilości użytkowników (do 249,9 mln) według danych opublikowanych w tym tygodniu przez China Internet Network Information Center (CNNIC).
Mail.ru ma chęć powtórzyć chiński sukces. Szef grupy, Dmitry Grishin, przekonuje, że uruchomienie Futubry wpisuje się w ich „wizję rozwoju komunikacji internetowej”. Mikroblog stawiać ma przede wszystkim na multimedia i dostęp z urządzeń mobilnych.
Warto przy tej okazji wspomnieć, że rosyjski przedsiębiorca Uliszer Usmanow, którego majątek szacowany jest na 17,7 mld dolarów i który posiada jedną trzecią udziałów w grupie Mail.ru, jest jednocześnie większościowym udziałowcem firmy DST Global, która w ubiegłym roku zainwestowała w Twittera.
Grafika: tech.li
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.