Game Dev School: rusza szkoła dla twórców gier

Opublikowano: 13 grudnia 2013. Kategoria: Rynek. Tagi:

Ruszyła rekrutacja do Game Dev School – kursu, którego celem jest przygotowanie do pracy w branży produkcji gier. Początek edukacji zaplanowany jest na styczeń. Jakie atuty mają organizatorzy?

Game Dev School

Ruszający w styczniu w Warszawie kurs, ma pomóc uczestnikom postawić pierwsze samodzielne kroki w branży gier. By wziąć udział w kursie nie trzeba być programistą czy grafikiem. Gamedevem mogą zajmować się nawet humaniści – przekonują organizatorzy. Dodają, że pracę w tej branży znajdują często pracownicy agencji reklamowych, interaktywnych czy specjaliści z branży audio-wizualnej, np. pracownicy filmowych studiów produkcyjnych, dźwiękowcy, scenarzyści, twórcy muzyki, fotografowie, rysownicy itp.

Celem naszego kursu jest przekazanie maksimum wiedzy o metodologii pracy na wszystkich etapach tworzenia gry – zarówno w przypadku wielkich, wysokobudżetowych gier jak i tych mniejszych czy wręcz realizowanych indywidualnie – powiedział Maciej Miąsik, dyrektor programowy Game Dev School.

W trakcie zajęć kursanci będą mieli możliwość spotkania takich polskich designerów, programistów, grafików czy animatorów, jak Marcin Blacha (CD Projekt Red), Jacek Brzeziński (Techland), Artur Ganszyniec (Ars Thenea Games) czy Grzegorz Miechowski (11 bit studio).

Bardzo duży nacisk chcemy położyć na przekazanie kursantom wiedzy jak samodzielnie stworzyć i wydać grę począwszy od jej wymyślenia, wyprodukowania aż po działania marketingowe, których celem jest jej sprzedaż. Co ważne – jeśli nie jesteś programistą twoja droga do produkcji własnych gier nie jest wcale zamknięta. Istnieją narzędzia nie wymagające umiejętności programistycznych – o tym także będziemy mówić na naszym kursie. Wśród wykładowców Game Dev School będą deweloperzy indie jak Sos Sosowski czy Robert Podgórski, którzy odnieśli bardzo duży sukces samodzielnie produkując gry – powiedział Marcin Celarek, pomysłodawca i koordynator kursu.

W trakcie kursu uczestnicy, korzystając ze wskazówek, wezmą udział w przygotowaniu od podstaw co najmniej dwóch gier. Uczestnicy będą również zachęcani do brania w udziału w „jamach”, czyli konkursach na stworzenie w krótkim czasie gry na zadany temat. Jednym z elementów kursu jest zapewnienie niezbędnego wsparcia merytorycznego przed i w trakcie takiego wydarzenia.

Czas trwania kursu wynosi osiem miesięcy, a zajęcia będą się odbywać w Warszawie, przez dwa weekendy w miesiącu, przy czym w okresie od lipca do końca sierpnia będzie trwała przerwa wakacyjna. Pierwsze spotkanie planowane jest na 11 stycznia, a koszt miesięczny kursu wynosi 560 zł brutto. Na zakończenie, w trakcie targów Poznań Game Arena, trwających od 24 do 26 października 2014, uczestnicy będą mogli zaprezentować stworzone przez siebie lub swój zespół gry na specjalnie do tego przeznaczonej scenie.

Więcej informacji na www.gamedevschool.pl.

Dawid ZarazińskiGame Dev School: rusza szkoła dla twórców gier

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.