Gazeta.pl – nowa… od nowa

26 lutego portal Gazeta.pl uruchomił – na razie w wersji testowej – nową odsłonę swojej strony głównej. Jest to już kolejna zmiana zaproponowana użytkownikom w ostatnim czasie. Nowa strona znajduje się pod adresem http://www.gazeta.pl/0oo,0.html.
W portalu Gazeta.pl zmiany są ostatnio na porządku dziennym. Wśród najważniejszych  jakie wprowadzono tym razem warto wymienić takie jak: rozdzielczość 1024×768 pikseli, ciekawe rozwiązanie serwisów lokalnych,  interaktywne zakładki, zwiększenie ilości materiałów pochodzących od użytkowników portalu oraz zdjęć i treści multimedialnych.

– Nowa, udoskonalona strona główna jest ważnym elementem naszej strategii. Dzięki nowoczesnej strukturze, udoskonalonej użyteczności i atrakcyjnemu wyglądowi Gazeta.pl jesteśmy w stanie lepiej zaprezentować bogactwo naszych treści, ale także zaoferować nową jakość naszym reklamodawcom. Kolejna w ostatnich miesiącach zmiana pierwszej strony to dowód konsekwencji z jaką realizujemy nasze plany rozwojowe – dodaje Tomasz Józefacki, dyrektor Pionu Internet Agory.

Gazeta.pl - nowa... od nowa 1

Zwiększenie rozdzielczości z 800×600 pikseli na 1024×768 pikseli wprowadziło większą przejrzystość i lekkość prezentowanych treści. Strona stała się zdecydowanie bardziej czytelna.

– Na poszerzenie strony głównej zdecydowaliśmy się z myślą o wygodzie naszych użytkowników. Zaledwie 9 procent z nich korzysta z komputerów z rozdzielczością ekranu 800×600, zdecydowana większość ma ekrany o większej rozdzielczości. Zmiany mają przede wszystkim na celu poprawienie komfortu korzystania z Gazeta.pl, funkcjonalności i użyteczności. Chcieliśmy wyróżnić i jak najlepiej pokazać to co mamy najlepsze i, oczywiście, chcieliśmy mieć najbardziej nowoczesną i po prostu ładną stronę główną. To przecież wizytówka naszego przedsięwzięcia – mówi Tomasz Bienias, zastępca dyrektora Gazeta.pl ds. serwisów społecznościowych, odpowiedzialny za stronę główną portalu.

Kolejnym nowym rozwiązaniem są zakładki: Temat dnia, Życie i styl, Ludzie piszą. Dzięki nim można przeglądnąć informacje z wymienionych działów bez konieczności zmiany strony. Stanowią one też atrakcyjny graficznie i przykuwający uwagę element strony głównej.

Udogodnienia wprowadzono też dla użytkowników serwisów lokalnych. Zmienił się system nawigacji „po miastach”. Za pomocą nowego panelu dużo prościej i szybciej można zapoznać się z  najważniejszymi wiadomościami z poszczególnych miast i tu także (tak jak przy wymienionych wyżej zakładkach) aby zobaczyć tytuły wiadomości nie trzeba opuszczać strony głównej. Ciekawym rozwiązaniem jest to, że panel zostaje sprofilowany na konkretnego użytkownika. System zapamiętuje wybrane przez nas miasto, dzięki temu przy kolejnym wejściu na stronę, w zakładce „Twoje miasto" przywitają nas najświeższe informacje z miasta , którego serwis najczęściej odwiedzamy. Dotyczy to również boksu z pogodą, który – zresztą chyba mało szczęśliwie ze względów wizualnych – został usytuowany na górnym menu.

Gazeta.pl - nowa... od nowa 2

Skoro już mowa o wyglądzie to strona prezentuje się atrakcyjniej od swojej poprzedniczki, choć część dolna sprawia jednak wrażenie pewnego chaosu i przeładowania. Być może jest to tylko kwestia przyzwyczajenia do poprzedniego wyglądu, a być może jednak efekt nadmiaru reklam i dużej ilości zdjęć występujących bezpośrednio przy sobie. Ładnie, szczególnie w porównaniu do poprzednich prezentują się ujednolicone ikony z górnego menu.

Jak poinformowała Gazeta.pl wprowadzenie nowej strony głównej poprzedziły specjalistyczne badania użyteczności i funkcjonalności. – Specjaliści z Janmedia pomogli nam przeanalizować wszystkie, nawet najmniejsze elementy składowe strony. Przede wszystkim staraliśmy się skoncentrować na tych częściach nowej strony głównej, które sprawiały najwięcej problemów użytkownikom. Dzięki temu wiedzieliśmy, co musimy poprawić.  – powiedział Tomasz Bienias, zastępca dyrektora Gazeta.pl ds. serwisów społecznościowych, odpowiedzialny za stronę główną portalu.

Zmiany w portalu mają też pozwolić na poszerzenie i uatrakcyjnienie oferty reklamowej i przestrzeni dla partnerów e-commerce. Nowe pola reklamowe w strukturze strony pozwalają na niestandardową lokalizacje form reklamowych, reklamowe linki tekstowe oraz targetowanie geograficzne.

Gazeta.pl - nowa... od nowa 3

Generalnie zmiany są w większości raczej zmianami na lepsze. Strona po odświeżeniu prezentuje się atrakcyjniej, wydaje się być na niej więcej informacji ale można się też wśród nich poruszać w sposób bardzo intuicyjny. Myślę, że dzięki  zastosowanym rozwiązaniom powstała strona, na której łatwo się „zadomowić”.

Obie wersje serwisu zarówno testowa jak i dotychczasowa są dostępne w sieci. Daje to ciekawą możliwość dokładnego porównania obydwu, tak wizualnie jak i pod względem użyteczności. Warto skorzystać, być może zapobiegnie to często spotykanej sytuacji kiedy wszyscy twierdzą, że „stara była lepsza” ale nikt już nie pamięta dlaczego…

Hanna Laskowska, e-biznes.pl

www.gazeta.pl/0oo,0.html

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top