Rachunek bankowy dla firmy to jedna z pierwszych rzeczy nad którą musi się zastanowić świeżo upieczony przedsiębiorca. Wybór konta nie jest prostą sprawą, natomiast będzie miał spory wpływ na komfort rozliczeń w firmie.
Chociaż polskie prawo dopuszcza używania konta osobistego dla celów firmowych (a raczej po prostu nie zabrania, bowiem w ustawodawstwie nie funkcjonują osobne określenia na rachunki osobiste i firmowe), w praktyce rzadko kiedy konto indywidualne może spełniać w 100% rolę konta firmowego i dawać takie same możliwości. Czasami dzieje się tak ze względu na same banki, które zakazują np. w regulaminach używania konta prywatnego dla celów prowadzenia działalności gospodarczej. Czasami przy koncie osobistym zablokowany jest dostęp do niektórych produktów kierowanych do firm. Jednak osobne konto warto założyć także z innych powodów.
Dodatkowe korzyści
Zakładając osobny rachunek dla firmy, koszty jego prowadzenia możemy zaliczyć do kosztów prowadzenia działalności. W przypadku gdy dojdzie do kontroli rachunku bankowego (urzędnicy kontrolują nasz rachunek podany w CEIDG), „prześwietlane” są tylko faktycznie operacje biznesowe – skarbówka nie ma jednocześnie dostępu do operacji na koncie osobistym.
Osobne konto dla firm zdecydowanie ułatwia także prowadzenie rozliczeń i zapewnia przejrzystość – kiedy mamy wymieszane transakcje prywatne i biznesowe, czasami ciężko odnaleźć się w takim gąszczu informacyjnym. W przypadku prowadzenia konta firmowego, od razu wiadomo które przelewy (zarówno wychodzące i przychodzące) są bezpośrednio związane z prowadzoną działalnością.
Który bank wybrać?
Chociaż koszty poniesione przy okazji obsługi rachunku można wliczyć w koszty prowadzenia działalności, wielu przedsiębiorców zwraca uwagę na pobierane opłaty – to naturalne. Często są one uzależnione od spełnienia określonych warunków. Przykładowo w przypadku prowadzenia konta prowizja może być uzależniona od wykonania przelewu do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych bądź Urzędu Skarbowego, a użytkowanie karty debetowej będzie bezpłatne gdy przedsiębiorca w danym miesiącu dokona transakcji bezgotówkowych kartą na określoną łączną sumę. Uwagę trzeba zwrócić także oczywiście na inne operacje, takie jak przelewy, wpłaty i wypłaty gotówkowe, czy bankomaty. Nie bez znaczenie pozostają dodatkowe możliwości które daje konto oraz korzyści które są możliwe do uzyskania.
Samodzielne porównanie opłat rachunków firmowych jest jednak czasochłonnym i żmudnym zajęciem. Można zdecydowanie ułatwić sobie to zadanie korzystając z gotowego zestawienia na http://kontomania.pl/ranking-kont-firmowych, które pozwala zapoznać się z najważniejszymi opłatami (wraz z ewentualnymi warunkami) w różnych bankach.
(art. sponsorowany)
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.