GetResponse podsumowuje rynek e-mail marketingu branży wydawniczej

Opublikowano: 21 maja 2014. Kategoria: Rynek. Tagi:

Nowy raport GetResponse podsumowuje działania wydawców na rynku e-mail marketingu. Według raportu najwyższy poziom przedstawiają księgarnie internetowe. Słabym punktem jest natomiast uzyskanie zgody na przetwarzanie danych.

Zrzut ekranu 2014-05-21 o 09.01.29

Badanie zawiera odpowiedzi ponad 200 firm z branży wydawniczej – wydawnictw, agencji literackich, księgarni internetowych, hurtowni i bibliotek. Określenie poziomu zaawansowania i skuteczności email marketingu w branży wydawniczej opierało się na analizie takich elementów jak: budowa listy odbiorców, przestrzeganie dobrych praktyk email marketingu, częstotliwość wysyłania newsletterów oraz ich niektóre elementy.

Autorzy raporty wskazują, że najwyższy poziom e-mail marketingu w branży wydawniczej stosują księgarnie internetowe. Natomiast żadna z przebadanych agencji literackich w ogóle nie wykorzystuje marketingu opartego na wiadomościach e-mail. W raporcie czytamy:

„Z analizy poszczególnych elementów newsletterów wynika, że żaden z sektorów wydawniczych nie wierzy w skuteczność przycisków social media. Korzysta z nich średnio ok. 10 proc. firm. Na szczęście dużo lepiej prezentują się elementy związane z dobrymi praktykami email marketingu oraz przyciski wzywające do działania. Najczęściej wysyłane są newslettery sprzedażowe – promujące nowe oferty wydawnicze. Wyjątek stanowią biblioteki, które za pomocą newsletterów informują o aktualnościach i wydarzeniach specjalnych.”

Księgarnie internetowe prowadzą najbardziej regularną komunikację – 9 proc. z nich wysyła newslettery, czasami nawet 2-3 razy w tygodniu. Pozostałe firmy i organizacje ograniczają się do sporadycznych wiadomości wysyłanych ok. 1-2 razy w miesiącu lub rzadziej.

Raport „Stan email marketingu na rynku wydawniczym” można pobrać z naszej strony.

Sylwester KozakGetResponse podsumowuje rynek e-mail marketingu branży wydawniczej

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.