Golden-market.pl to rynek kapiłowy w wersji 2.0 [startup]

Opublikowano: 4 grudnia 2014. Kategoria: Rynek Startupy. Tagi:

W ramach naszego cyklu „Pokaż #startup” przedstawiamy ciekawe projekty, które sami opisujecie. Dziś pierwszy wpis w tej formule i prezentacja projektu golden-market.pl, który twórcy widzą jako giełdę w wersji 2.0.

Jak opiszecie swój projekt w 100 słowach?

golden-market.pl to społecznościowy rynek kapitałowy – Giełda 2.0. Serwis jest dla zwykłych internautów społecznościową grą on-line w realiach rynku kapitałowego, a dla firm dodatkowym narzędziem do wspierania działań marketingowych i wizerunkowych.

Każdy zarejestrowany użytkownik dostaje wirtualne 10 000 zł, które może inwestować już w realne firmy. Każda notowana spółka dostanie do swojej dyspozycji panel administratora, w którym prócz podglądu wielu statystyk, będzie można pisać wiadomości i komunikaty, które pojawią się na newsfedzie wszystkich graczy na podobnej zasadzie jak na Facebook’u.
Płynność obrotu oraz cenę akcji kreują w 100 proc. internauci wg tych samych zasad co na GPW, jednak w mocno uproszczony sposób.

ekran 2014-12-04 o 09.38.12

 

Skąd pomysł?

Wierzymy, że nasza platforma poprzez grywalizację w niespotykany nigdzie indziej sposób związuje użytkownika z marką
Według badań tylko 1 proc. fanów na Facebooku wchodzi w interakcję z markami i tylko 18% użytkowników FB pamięta nazwę marki, produktu, usługi, którą obdarzył kliknięciem w przycisk „Lubię to”. Badania te pokazują, jak dużym problemem jest skuteczne i trwałe zaangażowanie internauty. Nie trzeba żadnych badań, żeby wiedzieć, ze najbardziej angażują różnego rodzaju gry. Stąd pomysł na powstanie społecznościowej gry w realiach uproszczonego rynku kapitałowego.

Jak wygląda Wasz zespół? W jakim stopniu korzystacie z usług firm zewnętrznych?

Nie korzystamy z usług zewnętrznych, projekt jest amatorski i jednoosobowy.

Co jest Waszym atutem? Jaki problem rozwiązujecie?

Stawiamy na jakość, chcemy być dla firm takim lepszym facebook’iem. Owszem nie mamy tych milionów użytkowników i globalnej marki, ale nie mamy też wszechobecnego spamu, głupich reklam, kiczowatych treści ani permanentnych kontrowersji z prywatnością i dajemy zupełnie coś nowego. Nasz serwis rozwiązuje problem coraz trudniejszego dotarcia do internauty. Na naszych oczach ma miejsce zmierzch tradycyjnej reklamy. Obecnie, aby przekonać klienta do swoich usług, trzeba go skutecznie zaangażować. Wierzymy, że nasza platforma poprzez grywalizację w niespotykany nigdzie indziej sposób związuje użytkownika z marką.

Dzięki golden-market.pl firma przestaje być wreszcie suchą reklamą w serwisie, ale żywą i istotną częścią gry.

Kto jest Waszą najważniejszą konkurencją? Jakie widzicie bariery w rozwijaniu Waszego projektu?

Projekt nie ma bezpośredniej konkurencji. Jako pierwsi na świecie wdrażamy idee społecznościowego rynku kapitałowego oraz grywalizacji klient-firma. Pośrednią konkurencją jest dla nas facebook i każde inne miejsce w internecie, gdzie firmy wydają swoje pieniądze w celach marketingowych. Największą barierą jest przekonanie biznesu do tak innowacyjnej usługi i rynku, który praktycznie jeszcze nie istnieje.

Czy szukacie partnera, który pomógłby rozwijać projekt?

Nie szukamy, ale rozważymy każdą rozsądną ofertę.

Jaki macie model biznesowy i do kogo chcecie docierać?

Obecnie, aby przekonać klienta do swoich usług, trzeba go skutecznie zaangażować.
Co do zasady model biznesowy polega na tym, ze firma płaci w formie abonamentu za dopuszczenie do wirtualnego obrotu i handel jej akcjami. Zdajemy sobie jednak sprawę, że ten etap nadejdzie dopiero w przyszłości. Obecnie chcemy być takim wolnym i „open-source’owym” miejscem dla notowań polskich serwisów internetowych i społeczności. Obecnie każda strona internetowa mająca jakąś wewnętrzną i własną społeczność internautów, czy klientów może się do nas zgłosić i będzie notowana zupełnie za darmo.

Tak naprawdę model biznesowy wykreuje sam rynek, na razie produkt jest wersji MVP i skupiamy się na przyciągnięciu użytkowników, oraz przekonaniu rynku do czegoś tak nowego, resztę pokaże czas.

Jak definiujecie swój cel biznesowy na najbliższe pół roku?

Przyciągnięcie internautów do ciekawego eksperymentu, w którym mogą za wirtualne pieniądze kupować i wspierać swoje ulubione marki. Przekonanie jak najwięcej firm i marek do wirtualnej emisji na społecznościowym rynku kapitałowym – golden-market.pl. Wierzymy, że wyjątkowa interakcja z użytkownikiem oraz wycena spółki przez społecznościowy rynek – to jest prawdziwy kapitał XXI wieku.

Jakie są Wasze plany rozwojowe?

Planów i pomysłów mamy bardzo wiele, rynek zweryfikuję czy się sprawdzą. Na razie jedynym naszym planem jest dbałość o naszych użytkowników oraz jakość serwisu.

Wszystkich zainteresowanych przedstawieniem swojego projektu na łamach e-biznes.pl zapraszamy do wypełnienia formularza na e-biznes.pl/startup.

Sylwester KozakGolden-market.pl to rynek kapiłowy w wersji 2.0 [startup]

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.