Google dogaduje się z francuską prasą

Opublikowano: 4 lutego 2013. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Firma Google dogadała się z francuskimi wydawcami prasy. Przekaże im 60 mln euro. Choć nie bezpośrednio.

Spór pomiędzy Google a francuskimi wydawcami trwał od połowy ubiegłego roku. Wydawcy zarzucali gigantowi, że czerpie zyski z linkowania do ich artykułów, którymi się z nimi nie dzieli. Żądali zadośćuczynienia w wysokości od 70 do 100 mln euro. Po serii prawnych potyczek przyszedł czas na kompromisowe rozwiązanie.

Eric Schmidt, szef Google, ogłosił szczegóły umowy, którą podpisał także prezydent Francji, Francois Hollande. Firma stworzy specjalny fundusz (Digital Publishing Innovation Fund) z budżetem 60 mln euro, który wspierać będzie cyfryzację francuskiej prasy. Zgodziła się również bliżej współpracować z wydawcami, oferując im swoje rozwiązania reklamowe.

Podobną umowę Google podpisała w grudniu ubiegłego roku z belgijskimi wydawcami.

Dawid ZarazińskiGoogle dogaduje się z francuską prasą

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.