Google Music z „cyfrową szufladą”

Opublikowano: 17 września 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Jak donoszą różne źródła, muzyczny sklep firmy Google (prawdopodobnie nazywać się będzie Google Music) pojawić ma się jeszcze przed tegorocznym Bożym Narodzeniem. Obok sklepu funkcjonować ma również platforma do przechowywania muzyki w chmurze.

Serwis Billboard powołując się na swoje źródła informuje, że Google zamierza wprowadzić płatną usługę przechowywania muzyki w chmurze z możliwością dostępu do niej na dowolnym urządzeniu. Koszt usługi oscylować ma wokół 25 dolarów rocznie.

Google Music z „cyfrową szufladą” 1Do „cyfrowej szuflady” dodawać będzie można posiadane przez siebie pliki muzyczne. Ma być możliwość wgrywania plików zakupionych w sklepie Google i w innych sklepach, zdigitalizowanych płyt CD czy nawet utworów pochodzących z sieci P2P.

Rozwój usługi i jej zasięg – a zwłaszcza możliwość odsłuchiwania zgromadzonej kolekcji na dowolnych urządzeniach – ma zależeć od umów, jakie firma Google podpisać musi z największymi wytwórniami. Źródła donoszą, że korporacja z Mountain View z właścicielami praw do danych utworów ma dzielić się zyskami z abonamentu po połowie, a wytwórnia pobierać ma 10,5 proc. marży.

Na razie niewiele więcej wiadomo o samym sklepie muzycznym. Źródła donoszą, że użytkownicy mają mieć możliwość jednokrotnego odsłuchania każdej piosenki za darmo. Nie wiemy jednak czy zakupione utwory będzie można odtwarzać tylko z poziomu dedykowanych aplikacji i czy będą zabezpieczone jakąś formą DRM. Trudno ocenić także czy i kiedy usługa będzie dostępna w Polsce.

Zapowiada się jednak bardzo ciekawy czas na rynku elektronicznej dystrybucji muzyki.

Dawid ZarazińskiGoogle Music z „cyfrową szufladą”

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.