Google przejmie Groupon’a?

Opublikowano: 22 listopada 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Google prowadzi rozmowy na temat kupna Groupon’a, serwisu zakupów grupowych, informuje Kara Swisher z AllThingsDigital powołując się na anonimowe źródła. Czy szykuje się rewolucja na rynku e-biznesu?

Groupon działa od 2008 roku, a dzięki przejęciu Citydeal, swego największego konkurenta od maja tego roku obecny jest również w Europie, w tym także w Polsce (obecnie oferuje zakupy w 18 krajach i ich 180 miastach). Groupon Polska zamknął półrocze z milionem użytkowników i na 12. miejscu wśród stron e-commerce według raportu PBI Gemius za sierpień 2010.

Google przejmie Groupon’a? 1Cena ewentualnego przejęcia Groupon’a przez Google ma być wyższa niż 2-3 mld dolarów, które za serwis chciała niedawno zapłacić firma Yahoo. Na razie brak jednak oficjalnych decyzji i negocjacje mogą również dobrze zakończyć się brakiem porozumienia.

Google swoim zwyczajem nie komentuje doniesień. Rzecznik Google’a napisał w oświadczeniu: „plotek nie komentujemy – w przeciwnym wypadku musielibyśmy pracować 24/7”.

Pojawiły się także informacje, że Groupon za pośrednictwem firmy Allen & Co od jakiegoś już czasu poszukuje kupca. I to nawet pomimo faktu, że inwestorzy serwisu często podkreślali chęć utrzymania niezależności. Wśród potencjalnych kupców wymienia się – obok Google – Amazon, eBay oraz Microsoft. Na Groupon’a pozwolić mógłby sobie również Facebook, ale wydaje się to mało prawdopodobne, gdyż ten inwestuje we własne rozwiązania.

Jeśli dojdzie do przejęcia Groupon’a przez Google wielkość transakcji porównać można będzie jedynie do zakupu z 2006 roku, kiedy to gigant z Mountain View kupił za 1,6 mld dolarów serwis YouTube.

Dawid ZarazińskiGoogle przejmie Groupon’a?

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.