Czy wiesz, że Google Search Console to najważniejsze narzędzie SEO przydatne dla każdego pozycjonera stron internetowych? Jeżeli planujesz samodzielne pozycjonowanie stron, to poznanie możliwości i funkcjonalności tego darmowego oprogramowania jest absolutną koniecznością. W procesie pozycjonowania stron internetowych o sukcesie decyduje odpowiednia strategia, poznanie struktury serwisu, czy dobór odpowiednich słów kluczowych z potencjałem konwertującego ruchu. Google Search Console to narzędzie szczególnie przydatne w optymalizacji stron.
Co to jest Google Search Console?
Google Search Console dawniej Google Webmaster Tools – to bezpłatne narzędzie Google udostępniane dla każdego właściciela strony internetowej. Narzędzie jest kopalnią wiedzy pomocną w procesie optymalizacji strony, które zawiera analitykę wyszukiwania oraz darmową sprawdzarkę 999 słów kluczowych.
Jeżeli poszukujesz narzędzia do wyszukiwania słów kluczowych long tail z długiego ogona, to w GSC znajdziesz gotowe frazy rankujące na wybranym adresie URL. To zaledwie kilka przykładowych możliwości funkcjonalnych narzędzia Google Search Console.
Kary od Google
Przygotowując analizę strony, audyt SEO w pierwszej kolejności należy dowiedzieć się, czy strona nie otrzymała kary ręcznej od Google. Kara nałożona na stronę internetową obniża widoczność wybranych sekcji strony lub całej witryny.
W niektórych przypadkach filtr od Google może otrzymać serwis, który został zaatakowany przez hakerów i zagraża bezpieczeństwu użytkowników odwiedzających zainfekowaną stronę. Wszystkie powiadomienia o ewentualnych karach odnajdziesz w narzędziu Google Search Console.
Filtr od Google nałożony na stronę całkowicie zmienia strategię pozycjonowania strony. W pierwszej kolejności należy zdjąć filtr, a dopiero po usunięciu kary przejść do szeroko rozumianego SEO.
Instalacja Google Search Console
Zobacz wideo poradnik.
Więcej informacji o narzędziu znajdziesz na stronie: https://projektmarketing.pl
Analityka wyszukiwania
Analityka wyszukiwania w Google Search Console to najważniejszy moduł przydatny w optymalizacji stron internetowych, poszukiwaniu słów kluczowych long tail oraz pomocny w analizie widoczności strony.
Znajdziesz tutaj 5 głównych parametrów opisujących widoczność strony:
- Kliknięcia, wejścia z wyników organicznych
- Wyświetlenia snippetu w wyszukiwarce Google
- CTR, klikalność snippetu
- Średnia pozycja wszystkich słów kluczowych ( max. 999 fraz )
- Ilość zapytań, liczba fraz kluczowych rankujacych w serwisie
Optymalizacja stron to proces, który nigdy się nie kończy. Należy ciągle analizować stronę internetową i poszukiwać nowych słów do pozycjonowania. Dokładna analityka strony pozwoli Ci samodzielnie budować konwertujący ruch na stronie. Warunkiem jest szczegółowe poznanie narzędzia Google Search Console. Na stronie Agencji Projekt Marketing opublikowano ciekawy wideo poradnik Google Search Console, który omawia pełną funkcjonalność narzędzia.
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.