Grupa docelowa podstawą reklamy bezpośredniej

Chcąc dotrzeć do Klienta, trzeba znać jego potrzeby i oczekiwania – to zapewni tylko szczegółowa analiza grupy docelowej.

 

Chcąc dotrzeć do Klienta, można zainwestować zarówno w sposoby pośrednie, jak reklama w prasie czy telewizji, jak i nawiązując bezpośredni kontakt z wybranymi osobami, np. poprzez ulotkę. Reklama bezpośrednia od lat cieszy się zainteresowaniem, ponieważ pozwala wytworzyć specyficzną więź z konkretną osobą, co przekłada się na większą skuteczność kampanii. Jednak by taka reklama przyniosła właściwe rezultaty, musi trafić do właściwych osób – potencjalnych Klientów, którzy faktycznie mogą być zainteresowani promowaną ofertą. By tak się stało, trzeba precyzyjnie dobrać grupę docelową.

Contemporary business

Czym jest grupa docelowa?

W strategii marketingowej konieczne jest określenie specyfiki grupy ludzi, których potrzeby i oczekiwania powiązane są z promowanym produktem czy usługą. To właśnie w tej grupie znajdą się potencjalni Klienci, a zarówno jej zakres, jak i konkretne cechy zależą od reklamowanej branży i produktu. Grupa docelowa może być charakteryzowana za pomocą różnorodnych cech socjograficznych – miejsca zamieszkania, wieku, statusu społecznego, zainteresowań czy stylu życia.

Dopasowany materiał reklamowy

Znając cechy grupy docelowej, można zająć się przygotowaniem materiałów reklamowych. Zarówno ich treść, jak wygląd muszą być tak dopasowane do oczekiwań odbiorców, by mieli oni ochotę zapoznać się z nimi bliżej. Projekt graficzny, kolorystyka, czcionka, a wreszcie nagłówki i treść zupełnie inaczej będą wyglądać w reklamie kierowanej do studentów niż w tej, która dotrzeć ma do poważnych przedsiębiorców.

Dystrybucja materiałów reklamowych

Do konkretnej grupy docelowej dobrać trzeba również miejsca i kanały dystrybucji materiałów promocyjnych – doświadczone firmy takie jak Dystrybucja Polska bez problemu wskażą rejony, w których najłatwiej będzie trafić do określonych odbiorców, a następnie zorganizują cały proces kolportażu. Obszar dystrybucji zawsze opiera się na wiedzy, gdzie daną grupę osób można spotkać, tym samym ulotki z jednej branży sprawdzą się rozdawane przed marketem budowlanym czy w ekskluzywnych ośrodkach SPA, a inne lepsze efekty dadzą dzięki dystrybucji do domów w określonych dzielnicach.

Inwestując w ulotki, zawsze powinno się je adresować do konkretnego odbiorcy. Skuteczność reklamy bezpośredniej zależy od tego, na ile stworzony przekaz przyciągnie uwagę i przekona do działania, a by był efektywny, musi odpowiadać na specyficzną potrzebę danej osoby. Tym samym szczegółowa analiza grupy docelowej to jedna z podstaw sukcesu każdej kampanii reklamowej.

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top