Chcąc dotrzeć do Klienta, trzeba znać jego potrzeby i oczekiwania – to zapewni tylko szczegółowa analiza grupy docelowej.
Chcąc dotrzeć do Klienta, można zainwestować zarówno w sposoby pośrednie, jak reklama w prasie czy telewizji, jak i nawiązując bezpośredni kontakt z wybranymi osobami, np. poprzez ulotkę. Reklama bezpośrednia od lat cieszy się zainteresowaniem, ponieważ pozwala wytworzyć specyficzną więź z konkretną osobą, co przekłada się na większą skuteczność kampanii. Jednak by taka reklama przyniosła właściwe rezultaty, musi trafić do właściwych osób – potencjalnych Klientów, którzy faktycznie mogą być zainteresowani promowaną ofertą. By tak się stało, trzeba precyzyjnie dobrać grupę docelową.
Czym jest grupa docelowa?
W strategii marketingowej konieczne jest określenie specyfiki grupy ludzi, których potrzeby i oczekiwania powiązane są z promowanym produktem czy usługą. To właśnie w tej grupie znajdą się potencjalni Klienci, a zarówno jej zakres, jak i konkretne cechy zależą od reklamowanej branży i produktu. Grupa docelowa może być charakteryzowana za pomocą różnorodnych cech socjograficznych – miejsca zamieszkania, wieku, statusu społecznego, zainteresowań czy stylu życia.
Dopasowany materiał reklamowy
Znając cechy grupy docelowej, można zająć się przygotowaniem materiałów reklamowych. Zarówno ich treść, jak wygląd muszą być tak dopasowane do oczekiwań odbiorców, by mieli oni ochotę zapoznać się z nimi bliżej. Projekt graficzny, kolorystyka, czcionka, a wreszcie nagłówki i treść zupełnie inaczej będą wyglądać w reklamie kierowanej do studentów niż w tej, która dotrzeć ma do poważnych przedsiębiorców.
Dystrybucja materiałów reklamowych
Do konkretnej grupy docelowej dobrać trzeba również miejsca i kanały dystrybucji materiałów promocyjnych – doświadczone firmy takie jak Dystrybucja Polska bez problemu wskażą rejony, w których najłatwiej będzie trafić do określonych odbiorców, a następnie zorganizują cały proces kolportażu. Obszar dystrybucji zawsze opiera się na wiedzy, gdzie daną grupę osób można spotkać, tym samym ulotki z jednej branży sprawdzą się rozdawane przed marketem budowlanym czy w ekskluzywnych ośrodkach SPA, a inne lepsze efekty dadzą dzięki dystrybucji do domów w określonych dzielnicach.
Inwestując w ulotki, zawsze powinno się je adresować do konkretnego odbiorcy. Skuteczność reklamy bezpośredniej zależy od tego, na ile stworzony przekaz przyciągnie uwagę i przekona do działania, a by był efektywny, musi odpowiadać na specyficzną potrzebę danej osoby. Tym samym szczegółowa analiza grupy docelowej to jedna z podstaw sukcesu każdej kampanii reklamowej.
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.