Gwiazdy ogłoszą swą „cyfrową śmierć” dla chorych na AIDS

Opublikowano: 30 listopada 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , ,

Amerykańskie supergwiazdy – w tym Alicia Keys i Lady Gaga – dołączyły do specjalnej kampanii z okazji Światowego Dnia AIDS. W celu uzbierania miliona dolarów na cele charytatywne wypiszą się czasowo ze swoich kont na Facebooku i Twitterze.

Lady Gaga, Justin Timberlake, Usher i inne gwiazdy dołączyły do kampanii o nazwie „Digital Life Sacrifice” organizowanej z okazji Światowego Dnia AIDS (1 grudnia) przez Keep a Child Alive, stowarzyszenia, którego ambasadorką jest piosenkarka Alicia Keys. Celebryci przestaną korzystać ze swoich kont w popularnych serwisach społecznościowych – do czasu aż uda się uzbierać milion dolarów wsparcia.

Gwiazdy ogłoszą swą „cyfrową śmierć” dla chorych na AIDS 1To bardzo ważne i naprawdę cool by używać mediów, w których czujemy się tak naturalniepowiedziała Keys. Gwiazdy, które zostały przez nią namówione do współpracy umieszczą zapewne – jako ostatni komunikat przez „zniknięciem” – link do materiału wideo, który ma pokazywać ich „w trumnach, co ma reprezentować ich cyfrową śmierć”.

To bardzo bezpośredni i emocjonalny sposób, także trochę sarkastyczny, by powiedzieć ludziom by zwrócili na coś uwagę – dodała piosenkarka. Organizacja, której jest ambasadorką wspiera rodziny z Afryki i Indii, w których ogromnym problem jest AIDS.

Twórcy kampanii pytają: dlaczego tak bardzo smuci nas śmierć znanej osoby, a nie przejmujemy się milionami, które umierają każdego dnia?

Tu chodzi o miłość i szacunek, o ludzką godność – zaznaczyła Leigh Blake, szefowa Keep a Child Alive.

Pozyskanie takiej ilości gwiazd do kampanii nie było łatwe – głównie za sprawą ich napiętych grafików celebrytów. Kiedy jednak dowiedzieli się o co chodzi, mieli chętnie włączyć się do kampanii. Nikt nie odmówił swego udziału. Organizatorzy mają nadzieję, że po starcie kampanii przyłączy się do niej jeszcze więcej znanych osób.

Dawid ZarazińskiGwiazdy ogłoszą swą „cyfrową śmierć” dla chorych na AIDS

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.