Gwiazdy, plotki i internauci…

Firma Polskie Badania Internetu (PBI) przeprowadziła badanie na temat zainteresowania internautów życiem gwiazd oraz popularności mediów o tematyce people. Według raportu, co czwarty badany deklaruje, że interesuje się życiem gwiazd codziennie, a prawie połowa (49 proc.) robi to co najmniej raz w tygodniu.

Raport „Gwiazdy i plotki” prezentuje dane na temat stopnia zainteresowania internautów tytułowymi gwiazdami oraz plotkami, rodzaju poszukiwanych na ten temat informacji oraz tego kim wg badanych są ulubione gwiazdy. W raporcie zaprezentowano również ocenę udziału celebrities w przedsięwzięciach o charakterze komercyjnym i charytatywnym.

Według raportu, co czwarty badany deklaruje, że interesuje się życiem gwiazd codziennie, a prawie połowa (49 proc.) robi to co najmniej raz w tygodniu. Powodami, dla których badani skupiają swoją uwagę na celebrities są przede wszystkim ciekawość oraz chęć rozrywki.

Dla 85 proc. ankietowanych wiodącym źródłem informacji na temat znanych osób jest internet – trzy pierwsze miejsca witryn o gwiazdach należą do Pudelka (48 proc.), który jest zdecydowanie najbardziej lubianym serwisem o plotkach, z dużą przewagą nad drugą witryną Plotkiem(16 proc.) oraz Plejadami (15 proc.). Respondenci rzadziej wskazywali na telewizję (45 proc) oraz kolorowe czasopisma (37 proc.).

ulubione1

Osoby odwiedzające portale o celebrities najchętniej interesują się multimediami. 67 proc. respondentów odwiedza galerie zdjęć, a 34 proc. – ogląda filmiki. Ankietowanych najbardziej interesuje życie aktorów filmowych (57 proc.), muzyków  i piosenkarzy (54 proc.) oraz aktorów serialowych (32 proc.). Życie polityków śledzi 28 proc. badanych, a sportowców – 25 proc. Najmniejszą uwagę internautów skupiają informacje na temat dziennikarzy (13 proc.) oraz biznesmenów (9 proc.).

Ulubione gwiazdy internautów to: Doda i Angelina Jolie.

gwiazdy1

Choć respondenci uznali, że o statusie gwiazdy decydują wybitne osiągnięcia na polu zawodowym (uważa tak 51 proc. ankietowanych), to tego typu informacje przyciągają uwagę co trzeciego badanego. Większą popularnością cieszą się plotki i ciekawostki, którymi interesuje się 45 proc. badanych. Afery i skandale oraz sukcesy i życie zawodowe znalazły się ex quo na drugim miejscu z wynikiem 30 proc.

Badanie zostało przeprowadzone w dniach od 6 do 12 października 2008 na portalach Gazeta.pl, Interia, o2, Onet i Wirtualna Polska.

Wpisy promowane

  • Jak wysłać paczkę do Niemiec?
    Niemcy to ponad 83-milionowy kraj, który jest największym sąsiadem, a zarazem jednym z największych partnerów handlowych Polski. Nasza gospodarka jest ...
  • Dealer samochodów – jak wybrać najlepszego?
    Zakup samochodu to duża inwestycja, dlatego przed podpisaniem umowy warto poświęcić trochę czasu na znalezienie najlepszej oferty. Nie chodzi tutaj ...

Wydarzenia

Weź nasz patronat!
31.12.2021

Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.

Przewiń do góry