Hiptype, czyli Google Analytics dla wydawców e-booków

Opublikowano: 1 sierpnia 2012. Kategoria: Rynek. Tagi:

Firma Hiptype oferuje wydawcom e-booków wtyczkę umożliwiającą śledzenie zachowań czytelniczych.

Dystrybutorzy wydawnictw elektronicznych poprzez sprzedaż e-booków mają możliwość większego lub mniejszego przyjrzenia się statystykom dotyczącym sprzedawanych pozycji. W przypadku samych wydawców sytuacja jest odmienna, gdyż informacje dotyczące zachowań czytelniczych są bardzo ograniczone. Z pomocą przyszła firma Hiptype, która oferuje wtyczkę śledzącą zachowania klientów po zakupie elektronicznej książki.

Wtyczka stworzona przez Hiptype dodawana jest do e-booka i dzięki temu można prześledzić ważne z punktu widzenia wydawcy informacje takie jak:

  • dane demograficzne czytelnika;
  • odczytywanie zachowań – dowiadujemy się w którym momencie czytelnicy rozpoczynają lub kończą czytanie treści lub jakie fragmenty opuszczają w czytaniu;
  • wzory konwersji – kto kupuje e-booka po przeczytaniu bezpłatnej próbki tekstu;
  • odwzorowywanie zachowań – kiedy i w jakim miejscu tekstu czytelnicy podkreślają fragmenty i robią notatki.

Wszystkie te dane są dostępne po zalogowaniu się na konto Hiptype a wizualizacja wyników przypomina typowe dla Google Analytics wykresy. Dodatkowo dzięki korzystaniu z Hiptype istnieje możliwość prowadzenia odpowiednio dopasowanych kampanii na Facebooku oraz wysyłanie spersonalizowanych propozycji wydawniczych do czytelników.

Jak kształtują się ceny za usługę? Istnieje 30-dniowa wersja próbna dla jednej książki z podstawowymi funkcjami. Wersje płatne obsługują 1000 książek za 19 dolarów oraz 500 tys. za 99 dolarów miesięcznie. Oczywiście obie wersje płatne różnią się zaawansowaniem ukazywania statystyk, zarządzaniem reklamami i możliwością rekomendacji dla określonych czytelników.

Istotnym ograniczeniem usługi jest działanie wtyczki tylko przy publikacjach obsługujących HTML5. Do dystrybutorów działających w oparciu o HTML5 należy np. Apple, ale niestety poza tym nurtem są e-atramentowe urządzenia typu Kindle czy Nook, które stanowią znaczną część rynku wydawnictw elektronicznych. Dlatego też oferta Hiptype skierowana jest przede wszystkim dla książek czytanych na urządzeniach opartych o systemy iOS i Android.

źródło: paidContent.org

Robert ZarychtaHiptype, czyli Google Analytics dla wydawców e-booków

Podziel się!

O autorze

robert