hit44.pl – nowy projekt e-commerce w modelu „one day one deal”

Opublikowano: 13 października 2009. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , ,

Sklep internetowy punkt44.pl uruchomił właśnie nowy projekt e-commerce, w którym oferować będzie jeden produkt dziennie w specjalnej cenie. Twórcy serwisu hit44.pl są przekonani, że jest to pierwszy w Polsce serwis tego typu, który może osiągnąć komercyjny sukces na dużą skalę. Dlaczego?

hit44W ostatnich miesiącach na polskim rynku pojawiło się kilka nowych serwisów oferujących produkty w modelu „one day one deal”. Jednak pomimo intensywnej promocji (na przykład „komukomu.pl”) nie udało im się odnieść znaczącego sukcesu rynkowego. Szansę by to zmienić ma uruchomiony właśnie hit44.pl. Przynajmniej w oczach twórców.

Inspiracją do stworzenia hit44.pl był funkcjonujący w USA serwis woot.com. Sam pomysł uruchomienia podobnej platformy pojawił się jeszcze w roku 2008, jednak konkretne prace trwały od stycznia 2009. Najwięcej czasu twórcy poświęcili koncepcji i adaptacji modelu sprzedaży na grunt krajowy.

Nowy produkt pojawiać się będzie w serwisie codziennie tuż po północy. Każdego dnia nakład towarów przeznaczonych do sprzedaży w serwisie hit44.pl jest ograniczony (wszystkie sprzedawane w serwisie produkty znajdują się w odpowiednich ilościach na magazynie sprzedawcy). Kiedy tylko upłynie czas, lub zapasy zostaną wyczerpane pojawi się informacja o zakończeniu sprzedaży danego produktu.

Przeceny oferowanych towarów mają sięgać nawet 80 proc. Jak zapewniają właściciele, nigdy – nawet w przypadku drogiego sprzętu – nie będą mniejsze niż 25 proc. Zniżki mają być liczone od faktycznych sugerowanych cen sprzedaży, a nie sztucznie zawyżonych wartości. Dodatkowo, niezależnie od wartości zamówienia, sklep oferuje darmową przesyłkę.

Większość naszych wysiłków skupiona była na zapewnieniu klientowi maksymalnie atrakcyjnych produktów w maksymalnie atrakcyjnych cenach. Kwestia promocji serwisu, jego sukcesu medialnego, bądź dużego zasięgu została odłożona na plan dalszy. Wiem, że to nietypowe na chwilę obecną podejście jednak wychodzimy z założenia, że zadowoleni klienci sami przyczynią się do popularyzacji sklepu. Mówiąc obrazowo – wolimy mieć na początek garstkę odwiedzających którzy są pod wrażeniem oferty, niż tłumy zawiedzione tym co prezentujemy. Dlatego środki które normalnie przeznaczone byłyby na reklamę my oddajemy klientowi – oferując chociażby darmową wysyłkę niezależnie od wartości zamówienia – zapewnia nas Tomasz Henel z hit44.pl

Serwis będzie zarabiać sprzedając. Ponieważ korzysta z gotowej infrastruktury sklepu punkt44.pl, z z którym jest w pełni zintegrowany, nie będzie generował znacznie wyższych kosztów obsługi. Właścicielom udało się również przekonać do idei wielu swoich dostawców i producentów.

Ponieważ oferty zawsze będą limitowane do kilkudziesięciu lub kilkuset sztuk produktu często traktują oni tę formę sprzedaży nie tyle jako możliwość zyskownej sprzedaży, ale również możliwości promocji swojego produktu. Model biznesowy tego przedsięwzięcia można by określić mianem win-win-win. Wygrywa producent ponieważ (w dużym uproszczeniu) regularnie zaglądający klienci dowiadują się o jego produkcie, wygrywa klient ponieważ ma okazję kupić produkt w cenie która nie jest osiągalna nigdzie indziej, wygrywamy także my ponieważ otrzymując od dostawcy produkt na niezwykle korzystnych warunkach jesteśmy w stanie sprzedać go z zyskiem klientowi – mówi nam Tomasz Henel.

Twórcy hit44.pl mają wiele pomysłów na jego rozwój. Jeszcze w tym miesiącu pojawią się elementy społecznościowe, które umożliwią komunikację i integrację aktywnych użytkowników sklepu. Prawdziwa „bomba”, jak sami określają twórcy serwisu, wprowadzona zostanie w poniedziałek 4 stycznia 2010 r. Co to będzie? Tomasz Henel nie chce nam tego zdradzić, mówi jedynie, że najwięcej zyskają klienci.

hit44.pl

Dawid Zarazińskihit44.pl – nowy projekt e-commerce w modelu „one day one deal”

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.