„Puls Biznesu” informuje, że jest możliwa sprzedaż jednej z największych polskich firm IT – home.pl. Zainteresowanym, według PB, jest fundusz Amundi. Podawana kwota transakcji to ponad 100 milionów złotych.
Jeśli transakcja dojdzie do skutku, to będzie drugie przejęcie w ostatnim okresie na rynku firm świadczących usługi hostingowo-domenowe po inwestycji Key-Systems w AZ.pl.
home.pl została założona w 1997 roku przez trzech właścicieli Stefana Jurczyka, Krystiana Stypułę i Piotra Kapcio, którzy firmą kierują do dziś. Obecnie home.pl obsługuje ponad milion klientów, według ostatniego raportu NASK obsługuje 21,33% domen w Polsce.
Sprzedaż home.pl przez jej właścicieli jest dość zrozumiałym ruchem. Obecnie fundusze szukają przede wszystkim bezpiecznych inwestycji, a więc takich, które są zaawansowanymi przedsięwzięciami biznesowymi, generujące zysk na odpowiednim poziomie, mające korzystne relacje przychodów do zatrudnienia, w branżach o niskich czynnikach ryzyka – zarówno finansowego jak i politycznego. Sprzedaż home.pl w tej sytuacji, kiedy konkurencja zagraniczna na rodzimym rynku jest (jeszcze) mało znacząca, jest dobrym posunięciem.Najważniejsze pytanie, to nie kwota, za jaką zostanie sprzedany home.pl (właścicielom życzymy, aby kwota była jak najwyższa), ale jakie plany ma zainteresowany fundusz z rozwojem HOME.PL w przyszłości. Czy jest to tylko inwestycja kapitałowa, czy też ma szersze plany ekspansji i akwizycji na rodzimym rynku – podkreślają Albert Jerka i Andrzej Kostrzewa z Zarządu AZ.pl.
O wypowiedź dotyczącą wpływu na rynek poprosiliśmy również Daniela Dryzka, brokerdomen.pl.
home.pl w czasach ostatniej giełdowej hossy planował debiut na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Nadszedł kryzys i plany sprzedaży spółki tą drogą zostały zawieszone. Z tego co mi jednak wiadomo to od tamtej pory trzej właściciele poszukiwali potencjalnego nabywcy, co jak widać zaowocowało ofertą z francuskiego funduszu Amundi. Jaki jednak wpływ będzie miało ewentualne przejęcie np. na klientów korzystających z usług tej firmy – trudno w tej chwili powiedzieć. Proces ewentualnych zmian na pewno nie będzie szybki. Nie wiadomo też czy do transakcji w ogóle dojdzie, a jeśli tak, to kiedy. Na razie jest zbyt wiele niewiadomych, żeby powiedzieć coś więcej.
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.