Biznes i sprzedaż coraz bardziej przenoszą się do internetu. Ma to wiele korzyści dla klienta, a także dla właścicieli firmy czy sklepu: nie trzeba wynajmować drogich lokali w centrum miasta, zatrudniać kasjerów, ochrony, nie trzeba płacić za światło. Jednak rozpoczęcie sprzedaży w internecie nie jest proste. Od czego należy zacząć? Od zaopatrzenia się w coś takiego jak „platforma hurtowa B2B”.
Platforma B2B – co to jest?
Jest to program i system dopasowany do konkretnej firmy, który pozwoli zintegrować sprzedaż hurtową z systemem transakcji. Po jego zakupie na stronie z katalogiem przedmiotów pojawi się wiele udogodnień, które znacznie usprawnią i ułatwią kupowanie. Odbije się to oczywiście na sprzedaży, szczególnie jeśli konkurencja posiada taki program. Dlatego gdy tylko kupimy już domenę, serwery i zrobimy sesję zdjęciową naszym wszystkim produktom, aby prezentowały się atrakcyjnie na stronie, warto zadbać o to, aby klient odczuwał jak największy komfort podczas finalizowania zakupu.
Jak sprzedawać, aby ktoś to kupował?
Czyli innymi słowy, jak sprawić, aby przyciągnąć klienta do siebie, gdy sprzedajemy w internecie? Oto drugi krok. Tutaj musimy postawić na kreatywność. O ile chwyty marketingowe sklepów stacjonarnych są bardzo znane, to te internetowe sposoby na zdobycie i utrzymanie przy sobie konsumenta to bardzo świeża „działka”.
Oto kilka ze sposobów, które warto wziąć pod uwagę: punkty lojalnościowe, czyli na przykład 1 zł to 1 punkt, jaki otrzymuje klient; co 300 punktów dostaje rabat lub kupon, który może wykorzystać w naszym sklepie. Kolejnym sposobem będą różne kupony, które klient otrzymuje za polecenie hurtowni lub za zapisanie się do newslettera. Ważne, aby nasza platforma hurtowa B2B posiadała udogodnienia, które pozwolą klientom od razu naliczyć kupon czy rabat, lub od razu odejmują koszt wysyłki, jeśli jest ona darmowa powyżej określonej kwoty. Takie działania pozwalają zbudować relację z klientem.
Ale tu wymienione zostały działania kojarzone ze sklepami internetowymi, natomiast aby zachęcić klienta do zakupu jak największej ilości produktów w naszej hurtowni warto utworzyć promocję, w której przykładowo dziesiąty z kolei produkt klient otrzymuje za pół ceny, lub jeśli produkt jest tańszy to za 1 grosz. W ten sposób można skłonić kogoś do zakupu o kilka więcej produktów niż planował, kusząc promocją.
Zamówienie złożone. Co dalej?
Z perspektywy klienta w tej chwili zaczyna się czekanie najpierw na wysłanie paczki, a następnie na jej podróż i dostarczenie. Tutaj objawia się największy minus e-commerce, czyli fakt, że zamówionych produktów nie dostaje się od razu, tylko trzeba na nie kilka dni zaczekać. I znowu kluczowy jest w tych sytuacjach odpowiednio dobrany program, który upewni się, że klient jest poinformowany o kolejnych etapach podróży paczki. Kolejnym udogodnieniem jest możliwość śledzenia przesyłki, co daje konsumentowi poczucie kontroli i zapewnienie, że towar dotrze do nich w ustalonym czasie.
Jeśli wszystko skończy się dobrze, czyli klient nie złoży reklamacji, zostaje papierkowa robota. Czyli faktury, rozliczenia, stan towaru w magazynie. Opłaca się zautomatyzować większość z naszych baz danych, aby zaoszczędzić na zasobach ludzkich, które utrzymywałyby nad tym kontrolę. W końcu komputer i tak policzy lepiej i dokładniej.
Tym wszystkim może się za nas zająć platforma hurtowa B2B. Jak wybrać kogoś, kto zajmie się takim oprogramowaniem i dopasuje go do konkretnej hurtowni? Takich firm nie jest wiele, ale po sprawdzeniu oferty, jaka jest na polskim rynku, najlepiej powinna sprawdzić się ta, proponowana przez CStore. Zawiera wszystkie omówione wyżej udogodnienia i ma wiele pozytywnych recenzji od wielu internetowych hurtowni w całym kraju, a więcej informacji znajdziesz na stronie www.cstore.pl/sprzedaz-hurtowa-b2b/
Wpisy promowane
- Prowadzisz e-biznes? Sprawdź, jak wybrać odpowiedniego partnera do działań marketingowychRozwój e-biznesu w dzisiejszych czasach nieodłącznie wiąże się z przemyślaną strategią marketingową – dynamiczny wzrost konkurencji w branży internetowej powoduje, ...
- Jak farmy fotowoltaiczne mogą wspierać biznesy internetowe?Rosnące zapotrzebowanie na energię w biznesach online wymusza poszukiwanie stabilnych i ekonomicznych rozwiązań. Farmy fotowoltaiczne to sposób na obniżenie kosztów ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- ERLI: Dynamiczny rozwój w III kwartale 2024 rokuW ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy tego roku platforma ERLI osiągnęła wartość sprzedanych towarów (GMV) na poziomie 849 mln PLN, co ...
- Salesforce Shopping Index w Q3 2024: wzrosty, spadki i zmiany w zachowaniach konsumentówW trzecim kwartale 2024 roku globalna sprzedaż online zanotowała niewielki wzrost o 3% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ...
- Shoper publikuje raport: 31% rocznej sprzedaży w czwartym kwartaleShoper opublikował nowy raport, który ma na celu wsparcie właścicieli e-sklepów w przygotowaniach do najbardziej intensywnego okresu sprzedażowego w roku. ...
- InPost Pay z ponad 5 milionami użytkowników: nowa usługa odroczonej płatnościInPost Pay, usługa oferująca płatności online, przekroczyła liczbę 5 milionów zarejestrowanych użytkowników. W odpowiedzi na rosnące potrzeby klientów, firma wprowadziła ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.