IAB Europe ogłosiło wyniki najnowszych badań Mediascope Europe. Badania przeprowadzone wśród mieszkańców 28 europejskich krajów pokazują, że 65 proc. Europejczyków korzysta z internetu, który stał się kluczowym medium w promocji firm i produktów.
Badania Mediascope uwzględniają obecność europejskich użytkowników internetu w czterech możliwych sposobach połączenia: komupter, telefon, tablet, konsola do gier. Badanie wykazuje również stopień przyswajania treści poprzez podstawowe media: internet, radio, telewizję oraz gazety i czasopisma.
Oto podstawowe wnioski z badań:
- 426,9 mln Europejczyków korzysta z internetu (65 proc.) spędzając w nim 14,8 godziny każdego tygodnia;
- 37 proc. Europejczyków łączy się z internetem za pomocą więcej niż jednego urządzenia;
- Europejczycy korzystają z internetu i telewizji jednocześnie w celu pozyskania większej ilości informacji;
- internet stał się kluczowym elementem przy promowaniu firm i produktów, gdyż 40 proc. respondentów uważa aktywność marki w internecie za istotną;
- 96 proc, internautów przeszukuję sieć w celu zakupienia towaru, a 87 proc. korzysta z usług sklepów internetowych.
Poniżej przedstawiamy tabele zawierające dane statystyczne dotyczące użytkowania internetu w poszczególnych regionach Europy oraz zdobywania informacji poprzez media w różnych przedziałach wiekowych:
Region | % osób, które łączyły się z internetem za pomocą komputera | % osób, które łączyły się z internetem za pomocą telefonu komórkowego |
średnia europejska | 64% | 21% |
Europa Zachodnia | 79% | 31% |
Europa Północna | 86% | 36% |
Europa Południowa | 59% | 19% |
Europa Centralna i Wschodnia | 53% | 14% |
Przedział ze względu na wiek i płeć | % osób oglądających telewizję przez internet | % osób czytających gazety i czasopisma przez internet | % osób słuchających radia przez internet |
16-24 | 83% | 89% | 81% |
25-34 | 70% | 92% | 67% |
35-44 | 81% | 93% | 78% |
45-54 | 70% | 93% | 60% |
55+ | 67% | 90% | 57% |
Mężczyźni | 93% | 73% | 68% |
Kobiety | 89% | 74% | 66% |
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.