Europejskie Stowarzyszenie Reklamy Interaktywnej (EIAA) i Biuro Reklamy Interaktywnej w Europie (IAB Europe) ustaliły pakiet znormalizowanych formatów reklam internetowych. Normalizacja jest odpowiedzią na wnioski reklamodawców i media plannerów. Ma im ułatwić zorganizowanie europejskiej kampanii reklamowej w Internecie i zwiększyć jej efektywność. EIAA i IAB Europe oparły swoje ustalenia na standardach Amerykańskiego Biura Reklamy Interaktywnej, dołączając do nich dwa kolejne.
IAB Europe (Interactive Advertising Bureau Europe) i EIAA (European Interactive Advertising Association) wprowadziły wspólne standardy form reklamowych online w Europie.
30 października 2003 – EIAA oraz IAB Europe ogłosiły rozpoczęcie współpracy w zakresie realizacji pierwszego europejskiego programu dotyczącego standaryzacji form reklam on-line.
Działania te zmierzają w kierunku uproszczenia planowania i prowadzenia działań reklamowych w Sieci na wzór kampanii ATL. Dodatkowym argumentem za wprowadzeniem standaryzacji były postulaty media plannerów, handlowców i reklamodawców domagających się systematyzacji oraz zwiększenia efektywności.
Jak mówi Dominik Kaznowski, Wiceprezes IAB Polska – „European Online Ad Formats jest zbiorem rekomendowanych parametrów form reklamowych, które będą obowiązywały użytkowników sieci EIAA oraz IAB. Ta standaryzacja powinna wpłynąć na podniesienie skuteczności planowania Internetu i prowadzenia kampanii reklamowych online oraz doprowadzić do zmniejszenie chaosu powodowanego przez witryny posiadające różne specyfikacje formatów.”
Dodatkowym efektem tych działań powinno być zmniejszenie ilości reklam przypadających na jedną stronę. Ponadto największe z proponowanych form w pakiecie takie jak 728×90 Super Baner oraz 160×500 Wide Skyscraper przyczynią o zwiększenia ich siły oddziaływania i umożliwią bardziej odważne kreacje.
Organizacje współpracujące z EIAA oraz IAB zgodziły się już zaakceptować ustandaryzowany pakiet sześciu formatów reklam. Składają się na niego cztery formaty wyszczególnione w tzw. „Universal Ad Package” (UAP), ogłoszone przez IAB US w kwietniu 2003 roku oraz dodatkowo dwa z najczęściej stosowanych formatów reklam w Europie: 468×60 Traditional Banner oraz 120×600 Skyscraper.
Ustandaryzowany europejski pakiet form reklam online zawiera:
– 468 x 60 Traditional Banner
– 120 x 600 Skyscraper
– 160 x 600 UAP Wide Skyscraper
– 180 x 150 UAP Rectangle
– 300 x 250 UAP Medium Rectangle
– 728 x 90 UAP Super Banner
Do tej pory wiele witryn definiowało własne formaty reklam dostosowując je do poszczególnych układów stron, co z kolei doprowadziło do powstania bardzo wielu formatów oferowanych reklamodawcom.
Prezes IAB Europe, Danny Meadows-Klue, tak uzasadnia wprowadzenie wspólnych standardów: „Te ustandaryzowane formy reklamowe będą dostępne na tysiącach europejskich witryn dając reklamodawcom szansę uruchamiać pan-europejskie kampanie w skali dotychczas nieosiągalnej.”
Prognozy Jupiter Media Metrix wskazują, że Europejski rynek reklamowy online będzie wart do 2008 roku ponad 4 miliardy euro.
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.