IAB: polscy internauci ludźmi roku

Opublikowano: 8 listopada 2012. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

„Lech Tribute” najlepszą kampanią reklamową roku, a Człowiekiem Roku – polscy internauci. IAB Polska nagrodził najlepsze kampanie reklamowe online podczas gali MIXX Awards 2012.

IAB: polscy internauci ludźmi roku 1Nagrody MIXX przyznawane są dla twórców najlepszych interaktywnych kampanii reklamowych roku. Jury, w skład którego wchodzą eksperci od reklamy, marketingu i internetu oraz marketerzy ocenia wszystkie części kampanii, począwszy od strategii i kreacji, poprzez wybór mediów, po efektywność. MIXX Awards 2012 to szósta edycja konkursu.

Najlepszą kampanią reklamową w internecie okazała się „Lech Tribute”, przygotowana przez agencję interaktywną John Pitcher. Kreacja ta zdobyła także nagrodę w kategorii Kampanie cross-mediowe. Na wyróżnienie zasługuje także GONG, zdobywca nagród MIXX w dwóch kategoriach: Branded kontent oraz Najlepsze zastosowanie nowych mediów.

Tytuł Człowieka Roku zgarnęli polscy internauci, którzy zdaniem IAB pokazali, jak wielką siłą dysponują.

Nagroda jest za umiejętność wykorzystania internetu do tego żeby móc w sposób słyszalny wziąć udział w dyskusji na rożne tematy społeczne i polityczne, oraz umiejętność organizowania się w sprawach istotnych dla wszystkich ludzi korzystających z internetu – powiedział Piotr Kowalczyk, prezes Zarządu IAB Polska.

W tym roku po raz pierwszy w historii została przyznana nagroda w kategorii Mobile / Apps / Tablets. Nagroda ta dostała się w ręce GoldenSubmarine.

Pełna lista zwycięzców:

Best in Show
„Lech Tribute”, John Pitcher

Kampanie cross-mediowe
„Lech Tribute”, John Pitcher, McCann Warsaw

Wideo-online
„Henialdo, Henialdinho, Hessi – video online dla Tesco”, Pride&Glory Interactive, Xantus

Kampania wizerunkowa
„Play – Zasięg 3 sieci”, MediaCom Interaction, Grey Group, K2 Internet

Bezpośredni odzew
„Kupon rabatowy do -25% na wszystko w Reserved”, Zjednoczenie.com

Wprowadzenie nowego produktu na rynek
„Interaktywna kampania 360, Sync.pl”, Artegence

Strona brandowa
K2.pl, K2 Internet

Branded kontent
„MojeCiasto dla marki Kasia”, GONG

Najlepsze zastosowanie nowych mediów
„Gdzie jest Next?”, GONG

Gry
„Plus na Kartę – Podwójne Doładowanie”, Media Direction, Point of View

Mobile / apps / tablets
„Wieliczka Salt Mine”, GoldenSubmarine

Marketing społecznościowy
„Pokaż Swój Sportowy Trick”, Codemedia

Nagrody za dokonania przyznane przez Zarząd IAB Polska:

  • Człowiek Roku – Polscy Internauci
  • Agencja Roku – K2 Internet
  • Dom Mediowy Roku – MEC Global
  • Marketer Roku – Nike
Dawid ZarazińskiIAB: polscy internauci ludźmi roku

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.