IAB raportuje na temat wideo w internecie

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska przygotował raport poświęcony perspektywom rozwoju polskiego rynku wideo w sieci. Zdaniem autorów widownia wideo w 2016 r. przekroczy 18 mln użytkowników.

IAB Polska„Perspektywy rozwojowe wideo online w Polsce (edycja 2014)” to raport, który  zawiera najświeższe dane dotyczące rynku wideo w internecie, omówienie trendów rynkowych obserwowanych w roku 2014, spodziewane kierunki rozwoju oraz informacje o pojętej przez IAB „Inicjatywie na rzecz uczciwej reklamy”, której celem jest edukacja podmiotów działających w ekosystemie online oraz odcięcie wpływów reklamowych serwisom pirackim i przekierowanie ich do serwisów legalnych

Raport jest uzupełnieniem wydanego w grudniu 2013 roku nakładem Harvard Business Review Polska opracowania „Perspektywy rozwojowe wideo online w Polsce”.

Ubiegłoroczne wyniki badania dotyczącego kondycji i perspektyw rozwojowych wideo w sieci cieszyły się dużym zainteresowaniem. W roku 2014 rozwój wideo w internecie stanowił jeden z najbardziej zauważalnych trendów. Dynamiczny wzrost popytu na treści wideo online wynika m.in. z powiększającej się widowni, która we wrześniu 2014 r. przekroczyła już 17 mln internautów. Spodziewamy się, że tendencja rosnąca się utrzyma, a widownia online najdalej w roku 2016 powinna przekroczyć 18 mln użytkowników sieci. Dlatego warto się przyglądać temu rynkowi – powiedział Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska.

Najważniejsze wnioski płynące z badania dotyczą dynamicznego wzrostu popytu na treści wideo online, intensyfikacji konsumpcji treści audiowizualnych, ale także powiększania bazy treści wideo online serwisów VoD i wzrostu przychodów z dystrybucji treści audiowizualnych.

Pełną treść raportu znaleźć można pod tym adresem.

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top