IBM stawia na serwis społecznościowy dla geeków

Opublikowano: 4 maja 2009. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Przez 10 lat IBM traktował swoją stronę dla twórców oprogramowania jako miejsce skupiające osoby wykorzystujące narzędzia tej firmy. Ale filozofia Web 2.0. zawitała i tu – developerWorks zmienił się właśnie w serwis społecznościowy.

Firma przekonuje, że idzie z duchem czasu. Ich badania potwierdzają ponadto, że deweloperzy wykorzystują fora, blogi, czy newslettery do komunikowania się nawzajem. IBM postanowił więc dodać do swojej strony funkcjonalności, które są wykorzystywane przez jej użytkowników w serwisach takich jak Facebook, MySpace, czy – oczywiście – Twitter.

Serwis społecznościowy w wykonaniu giganta IT trochę mniej przypomina MySpace – trochę bardziej (ale też nie bardzo) LinkedIn. Tu reputacja ma znaczenie. Możesz znaleźć ekspertów w bardzo wąskich dziedzinach i porozmawiać z nimi bezpośrednio lub po prostu obserwować, co robią na stronie IBM. Jest to więc jakaś strona „śledzenia” innych użytkowników. Skupienie na konkretnych zadaniach jest tu podstawową zasadą.

Liczba użytkowników developerWorks szacowana jest na około 8 mln osób, co wydaje się bardzo dobrym, poważnym wynikiem. Mogą oni teraz komentować różne sekcje strony, prace innych etc. Trudno się jednak spodziewać ogłoszeń o pracę, co mogłoby być wykorzystywane do podkupowania pracowników firmy przez jej konkurencję.

Serwis oparty jest na oprogramowaniu Lotus Connections. Z czasem użytkownicy mają zyskać dostęp do danych na Facebooku i innych miejscach z możliwością importowania ich do własnych aplikacji na stronie IBM.

Nasza-klasa to przeżytek ;)

Za: VentureBeat, ReadWriteWeb

admagazine.pl

admagazine.plIBM stawia na serwis społecznościowy dla geeków

Podziel się!

O autorze

admagazine.pl